Dragkrok Giulietta

Published by Alberto Ferrante on

Forum Teknik Dragkrok Giulietta

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Alberto Ferrante
    Deltagare

Ja, min son tänker ha dragkrok på Giulietta.

Tycker själv att det skulle vara bättre att köpa en gammal bil bara för det i st men…..inte går det att prata med en 23-årig halv italienare

Avtagbar skall det vara i alla fall (lite bättre känns det).

Jag har ringt till tre olika verkstäder i Italien bara för att kolla om det är mer komplex än för andra bilar. Anledningen är inte att jag inte litar på kompetensen här men att det  tyvärr är ofta svaret på många ställen här “Ohi, är det en Alfa?…Ohi, du vet, det är inte lätt att meka med dem”. 

Fick bekräftat att monteringstiden 2,5 timmar är ok och att för en proffs tar det säkert något mindre än det. Inte heller någon större skillnad förutom några extra borrningar jämfört med andra bilar, två monterar Thule eller Auto Hak andra kör Westfalia eller Steinhof.

Här i st är det första svaret (det verkar ta lång tid för att få ett sånt)  jag har fått säger 8395 kr för en Auto Hak monterat och klart.

Då deras Auto Hak paketet inkl 7-polig el-sats kostar 2995 kr betyder att kostnaden för monteringen är 5400 kr. 

Får jag fråga: är det rimligt? Kanske det är så, kanske timpriset varierar beroende på vilket jobb man skall göra men det känns lite överdrivet i alla fall för mig.

Vad tycker ni?

Alberto

Hade Westfalia på min förra, tror monteringstiden var 2,5 timme inga konstigheter. 

Alberto Ferrante
      Deltagare

Ja, det skall inte vara något problem men……..vem förklara det för verkstäderna? 

Alberto

Mikael Bengtsson
        Deltagare

dragkrokskungen tar 2500 för montering och har steinhof avtagbar för 3495kr tror jag värt att kolla i alla fall.

Alberto Ferrante
          Deltagare

Ja, dragkrokskungen är en av dem jag har tittat på, det enda som är problemet är att jag måste åka till Stockholm från Falun, kanske värt trots allt.

Alberto

Johan Sjöstedt
            Deltagare

Monterat o klart för 6.000 låter löjligt bra jämfört med vad jag har sett tidigare. Är det någon på forumet som kan skaka fram en bild på en avtagbar Steinhof-krok, helst både med kroken monterad och avtagen?

Marcus Helgesson
              Deltagare

Jag är intresserad av bilder av Giuliettor (nya) med avtagbar dragkrok. Både monterad och ej vore skoj att se. Och märke på kroken. Det ska se snyggt ut! Svårt att veta hur det blir utan att se det!

Marcus

Gunnar Olofsson
                Deltagare

Hej, jag har en -16 med Westfaliakrok.

Kan ta bilder i helgen.

gumar

Gunnar Olofsson
                  Deltagare

Här kommer bilderna.

gumar

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.