Ja, min son tänker ha dragkrok på Giulietta.
Tycker själv att det skulle vara bättre att köpa en gammal bil bara för det i st men…..inte går det att prata med en 23-årig halv italienare
Avtagbar skall det vara i alla fall (lite bättre känns det).
Jag har ringt till tre olika verkstäder i Italien bara för att kolla om det är mer komplex än för andra bilar. Anledningen är inte att jag inte litar på kompetensen här men att det tyvärr är ofta svaret på många ställen här “Ohi, är det en Alfa?…Ohi, du vet, det är inte lätt att meka med dem”.
Fick bekräftat att monteringstiden 2,5 timmar är ok och att för en proffs tar det säkert något mindre än det. Inte heller någon större skillnad förutom några extra borrningar jämfört med andra bilar, två monterar Thule eller Auto Hak andra kör Westfalia eller Steinhof.
Här i st är det första svaret (det verkar ta lång tid för att få ett sånt) jag har fått säger 8395 kr för en Auto Hak monterat och klart.
Då deras Auto Hak paketet inkl 7-polig el-sats kostar 2995 kr betyder att kostnaden för monteringen är 5400 kr.
Får jag fråga: är det rimligt? Kanske det är så, kanske timpriset varierar beroende på vilket jobb man skall göra men det känns lite överdrivet i alla fall för mig.
Vad tycker ni?