Dragkrok lucka Giulia Veloce

Published by Claes Anstérus on

Forum Teknik Dragkrok lucka Giulia Veloce

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Claes Anstérus
    Deltagare

Hej!

Köpte för några veckor sedan en beg Giulia Veloce där avtagbar dragkrok ingår i bilens utrustning.

Dragkroken var vid köpet inte monterad, i går skulle jag för första gången sätta dit dragkroken i fästet under kofångaren bak.

Men där finns en lucka som jag inte lyckades öppna, någon som vet hur man gör.

Finns två små vred att vrida på och i ena läget går luckan att skjuta in bit in under bilen men den går inte att ta bort för att komma dragkrok fästet.

Mvh Claes Anstérus

Attachments:
      Sune Karlsson
      Deltagare

Klart bänglig konstruktion. Vrid på knapparna, sedan kan du skjuta dom framåt eller bakåt (kommer inte ihåg vilket). Sen går det att pilla loss luckan. Att sätta tillbaks den är bökigare 🙂

Går det så går det...

Claes Anstérus
        Deltagare

Tack för tippset, nu kom jag på hur man ska göra, knepig konstruktion med knapparna som först vridas, sedan skjutas bakåt, för att slutligen hela luckan ska kunna skjutas framåt. Bävar för när den ska stättas tillbaks, eller när man kommer till bilprovningen och de ska testa dragkroken.
          Nu blir nästa problem att ansluta kabeln till släpkärras belysning, långt uppe i hålet när man tagit bort luckas finns kontakten, hur tusan man ska få dit sladden där blir nästa problem.

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Kontakten sitter, åtminstone i min bil, lite “halvlös” på en plåt så du vrider bara ner kontakten för enkel åtkomst.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.