Dragkrok på Alfa GT?

Published by Pål Katsler on

Forum Allmänt Dragkrok på Alfa GT?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Pål Katsler
    Deltagare

Någon här som monterat dragkrok på Alfa GT?
      Behöver en praktisk halvkombi med krok och med en diskret avtagbar krok så hade en GT kvalat in fint 🙂
      Är det möjligt att montera en krok, är modellen typad och godkänd för montering? Tar gärna del av era erfarenheter!

Pål Katsler

Yepp det går att montera krok på GTn.

Om du inte redan har en bil så är min helfina 3.2 V6 till salu. (den har inte krok idag)

classemailbox@gmail.com

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

1. GT:n är en jättefin dragbil. Vi har monterat en avtagbar dragkrok på vår 3.2:a, som får dra 1450 kg. 
      2. Jag gjorde rätt mycket efterforskningar när vi köpte kroken och kan berätta att oavsett märke på förpackningen så finns det bara EN krok och den tillverkas av Brink/Thule, men säljs också som Westfalia och Ellebi. Så köp den billigaste du kan hitta!
      3. I vårt fall så monterade sambon, Mats, det mekaniska och så hade vi AR-bil koppla in det elektriska. Det var lite trixigt att få till så att backsensorn slår av när dragkoken är på, men det funkar klockrent.
      4. Vi kör ju helt Alfa-ekipage till banmötena med Mats 116 GTV på släp efter GT:n och så har vi båda varsin bil att köra när vi kommer till banan.
      Pål Katsler
      Deltagare

Suktar redan efter din Giulia 😉
        Färg, klädsel, mm på GT?

Pål Katsler

har försökt lägga ut en annons på GT’n på Blocket, men dom vägrar ta in annonsen bara för att jag jämför den med min egen BMW med M chassi och där jag påstår att alfan är en så mycket bättre vägbil. Det retar mig. Därav ingen annons där ännu, men den kommer väl snart när jag fått tjata lite mer på dom…

Min GT ser ut att ha samma kombination som den som ligger på blocket för 50 kkr. Faktiskt svårt att få till snygga bilder på den kulören men det är en riktigt snygg och sober kombination med ljusblå metallic och den röda skinnklädseln. Lack o klädsel är i toppskick på min bil.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.