Dragkrok på Alfa..

Published by Stefan Martinsson on

Forum Allmänt Dragkrok på Alfa..

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Sålde ju av min 156 SW med dragkrok till förmån för en GT, utan dragkrok.. Så nu i helgen kom jag på att det hade varit gott med krok på någon av mina bilar – men vilken ska jag förstöra med krok ? GTn har ju en vridstark diesel men jag har svårt att se den som dragbil.. 33an kanske, men den får väl bara dra ynkliga släp ?? Min 2,5 75a hade väl varit bra men går det att få till med avgasutblåset placerat i mitten pga hängande tank och hjulbalja ?  3,0 QV 75an kommer inte på fråga, då hyr jag hellre dragbil…

Erfarenheter o åsikter efterfrågas…

Med vänlig hälsning

Stefan

Scuderia 116

Drag på en Alfa = helgerån… Men är det så att du faktiskt måste ha en dragbil så hade jag ändå sagt att ta GTn med diesel då det inte blir någon större kompromiss i så fall. 

Benny Steen
    Deltagare

enkelt, kolla dina reggnr på biluppgifter.se och ta den som får dra mest 🙂

sedan 2013 behöver inte man besöka bilorovningen länge. det är bara köpa en krok på ebay, skruva dit och köra.

Det bästa är om du kan montera demonterbar dragkrok. Monterade Westfalias lösning med anpassat elsats själv på Giuliettan nyligen.

Med dragkroken avtagen syns ingenting då allt är dolt bakom stötfångaren. Tom elkontakten är nerfällbar. Snygg lösning! Kostar lite mer men väl värt på en vacker bil som kan göras praktisk. Beställde från tyskland på Rameder.se Tyvärr verkar inte Westfalia tillverka den till just Alfa GT…

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Tycker nog GT känns som det naturliga valet i detta fallet.

Bilar som saknar EU-typgodkännande måste fortfarande reg.besiktas om man monterar drag. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Benny Steen
        Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-10-04 17:54

Tycker nog GT känns som det naturliga valet i detta fallet.

Bilar som saknar EU-typgodkännande måste fortfarande reg.besiktas om man monterar drag. 

bra notering, kan ju vara tex importbilar från utanför eu som saknar det. EU godkända är i regel alla bilar från -95 och nyare.  

sedan är jag personligen motståndare till avtagbara drag pga dom brukar börja oxidera och krångla om man inte regelbundet monterar/demonterar kroken.

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Jo det kan ju saknas på bilar av lite olika anledningar. Fast nu tänkte jag nog mest på övriga bilar som TS nämner. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.