Drivaxel/drivknut

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Drivaxel/drivknut

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23809

    Har en 166:a 2,5 1999 som jag måste byta drivaxlar på, kanske enbart drivknutar. Det är ju ganska dyra delar så jag har hittat en på laga.se Problemet är att den inte passar fastän den kommer från en exakt likadan bil. Hur ska man då hitta rätt om man inte vill köpa nytt? Någon som vet?

     

    #23810
    Rickard Bergh
    Deltagare

      är det en begagnad du fått ??  vad ä’r det som skiljer ?  du måste iallafall ha från en likadan bil med samma växellåda. inte säkert du kan ta en från manuell låda till en med automat. det kan skilja  på från en 2,0   och en v6..   har du sökt på ditt regnr där ?

       

       

      Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden

      #23811
      Sam Helgesson
      Deltagare

        Jag har köpt härifrån till både en 166 T.S och senast Volvo V70n http://www.jandrcvjoints.co.uk/  eller http://stores.ebay.co.uk/jrcvjointsdriveshafts/

        Ja – det är asientillverkat och snorbilligt. Ja – stålbanden som håller damaskern är av tveksam kvalité. Nej jag förväntar mig inte samma hållbarhet som original.

         J&R finns även på ebay med  drygt 89000 omdömmen och väldigt hög nöjd kund faktor, samt 2 års garanti (vad nu det är värt)

        Rickard ovan som bytt på båda bilarna, har sett tämligen skeptisk ut båda gångerna.   

        Samtidigt, 200kr ebay vs. 2200kr för pirat och 3400kr för original på volvon.  

        #23812

        Jag köpte den genom “Laga” och den skulle passa mitt regnr. men gjorde det inte ändå. Ska man kanske titta på serienummer eller likn.?  Tittade på den Engelska sida och ja Sam, det är ju snorbilligt så man kanske skulle chansa på en, eller två. (Behöver byta på båda sidor)

        #23813
        Sam Helgesson
        Deltagare

          Just nu har jag strul med sidan jag bytte knuten på, är något som smäller i framvagnen på sidan jag bytte vid fullt rattutslag. Huvudmisstänkta är den nya inre styrlänken och inre bussningen på länkarmen, men även  fjäderbenslagret och den nya drivknuten är misstänkta.  På 166:an fungerar det klanderfritt 2500mil än så länge. 

          Återkommer med resultat från felsökningen, kan vara drivknuten.

          #23814
          Mats Berg
          Deltagare

            Nu har jag varit i farten å flyttat på trådar igen, jag tyckte den här passade bättre i teknikforumet 

            Inget är svårt om man kan det.

          Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.