Dubbelhelg och prova på-licens

Published by Johnny Lindén on

Forum Bankörning Dubbelhelg och prova på-licens

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Johnny Lindén
    Deltagare

Dubbelhelgen i augusti känns ju som ett bra tillfälle att få mycket körtid med Alfan men man kan ju bara få prova på-licens för ett tillfälle per år, väl?

Är två dagar efter varandra att betrakta som ett eller två tillfällen?

Sedan undrar jag om det är hugget i sten att man bara kan köra i C med prova på? Jag är absolut ingen racingräv men jag har ju något tiotal banåkningar bakom mig i andra klubbar där man inte behöver licens för att inte tävla.

Johnny – may the 4C be with you!

Magnus Åberg
      Deltagare

“prova-på-licens” är i huvudsak en försäkringsfråga eftersom klubben tillhör SBF.

Om du har 10 banmöten i ryggen och tänker köra en 4C skulle jag gissa att A-klassen är ett betydligt lämpligare alternativ.
        Det går att byta grupp under dagen vid behov.

Johnny Lindén
        Deltagare

Jo B eller A skulle nog kännas rimligare men vid anmälan står Prova På bara som ett alternativ vid C-gruppen.

Hur som, gäller en Prova På-licens hela helgen eller bara vid en av dagarna? För det är väl så att man bara kan lösa en sådan licens per år?

Sune Karlsson
          Deltagare

Hej Johnny,

Prova på-licensen gäller båda dagarna.Börja med att anmäla dig till C, det hänger ihop med SBFs reglemente och att prova på körning ska ske under lugna former.

Går det så går det...

Johnny Lindén
            Deltagare

Ok, tack för svar Sune! Jag anmäler mig och så kör vi!

Ragnar Rosengren
              Deltagare

Notera att det är två anmälningar – en för lördagen och en för söndagen, om du nu vill åka båda dagarna.

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Johnny Lindén
                Deltagare

Jag vet, insåg bara att jag behövde fylla på pengar på mitt Paypalknutna kort och det verkar inte som att de släpps fram förrän efter helgen…

Micha Grönvalls
                  Deltagare

Inlägg av Johnny Lindén på 2015-07-12 16:02

Jag vet, insåg bara att jag behövde fylla på pengar på mitt Paypalknutna kort och det verkar inte som att de släpps fram förrän efter helgen…

Fick samma problem, varför ska allt vara så ubersäkert hela tiden. Eftersom det är sista dagen idag betalade jag en av dagarna som förr i tiden till klubbens bankgiro, hoppas någon hittar dem någon gång.

Hörde jag någon säga tävling ?

Kenneth Larsson
                    Deltagare

Det är ju bra att inte vänta till sista dagen med sin anmälan kanske

Björn Ek
                      Deltagare

Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-07-31 07:58

Inlägg av Johnny Lindén på 2015-07-12 16:02

Fick samma problem, varför ska allt vara så ubersäkert hela tiden. Eftersom det är sista dagen idag betalade jag en av dagarna som förr i tiden till klubbens bankgiro, hoppas någon hittar dem någon gång.

Nackdelen med den manövern är att den gör det enkelt för dig som har en anmälan att bekymra dig om och jävligt rörigt för banmötesgruppen som jobbar gratis med att administrera sådär en 60 anmälningar. Jag skulle säga att ett krav för att få rabatt är att man använder anmälningsrutinen som finns. Sen fattar jag också att den inte är superenkel…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.