EFTERLYSNING! – Bilder Challenge Knutstorp

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Bankörning EFTERLYSNING! – Bilder Challenge Knutstorp

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Hejsan,

Ett reportage från Challenge racen på Knutstorp den 4:e oktober håller på att ta form i text. Men det finns nästan inga bilder att hitta nånstans. Om jag inte minns fel så såg jag många kameror och ännu fler fotografer så bilder måste det finnas många av. Nånstans…

Lägg upp ett galleri eller U2U:a mig så att artikeln får vettig illustration. I annat fall går jag ut i mitt garage och tar närbilder på den gröna #4 och samlingsbilder på mina pokaler. Och det vill ni väl inte att det sker, eller hur?

Jag skapade ett galleri under CAR Challenge kategorin. Stal två bilder från Mats F för att fylla i med nåt. Alla ni med mer eller mindre fina kameror som var på plats – fyll på!!! 

Ragnar Rosengren
      Deltagare

Och förutom att fylla på galleriet så är det ytterligare minst en guldstjärna på att ge Danne klartecken att använda bilderna till sin artikel – och den är det många som ser framemot.

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Mats Forssén
        Moderator

Inlägg av Ragnar Rosengren på 2014-10-23 13:02

Och förutom att fylla på galleriet så är det ytterligare minst en guldstjärna på att ge Danne klartecken att använda bilderna till sin artikel – och den är det många som ser framemot.

@Ragnar: Har gett ok på bild till Danne, har ytterligare ett par avgasbyggarbilder men hittar ingen uppladdningsknapp i det gemensamma galleriet.
          Oavsett detta så kanske du kan byta “omslagsbild” på Galleriet från min fula avgaskundvagn till bilden på starten 

@Danne: Det finns några bilder i denna tråd på Rejsa: Bilder från Knutstorp

Kolla med trådskaparen / fotografen om det är ok att använda till KB. Om du inte har nåt användarkonto på Rejsa så kan jag PM:a och fråga ifall det är nån av bilderna som är intressant. Hör av dig isåfall.

Nuvarande italienska fordon: Mondial T -92, Abarth 695 Assetto Corse Evo -13
          Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,

Ragnar Rosengren
          Deltagare

Jag har uppladdningsknapp när jag går in med min vanliga användare, som förvisso har redaktörsrättigheter…  Kan nån mer kolla detta, Danne?

@Mats: Jag kan skyffla bort avgaset som omslagsbild, tänkte att den kunde väcka lite extra nyfikenhet och påminna om kalabaliken…  

Sune Karlsson
            Deltagare

Jag kan få fram en “ladda upp” knapp men det är, om man säger så, inte helt intuitivt. Det finns ingen uppladdningsknapp när man tittar på galleriet.

För att få fram den klickar man på “Ladda upp här” under “Ladda upp!” i högermenyn sen väljer man typ av galleri under “Navigation” i högermenyn (inte “Visa gallerier”). Sen väljer man det galleri man vill ladda upp till.

Allt står beskrivet på sidorna om man läser innantill

Går det så går det...

Mats Forssén
              Moderator

Inlägg av Ragnar Rosengren på 2014-10-24 10:35

Jag har uppladdningsknapp när jag går in med min vanliga användare, som förvisso har redaktörsrättigheter…  Kan nån mer kolla detta, Danne?

@Mats: Jag kan skyffla bort avgaset som omslagsbild, tänkte att den kunde väcka lite extra nyfikenhet och påminna om kalabaliken…  

Det är helt ok att den ligger kvar såklart ifall du vill 

Jag har ytterligare ett par avgasbilder som du kan lägga till i galleriet om du vill:

Avgasdelar

Avgassystem Knutstorp edition

Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,

Mats Forssén
                Moderator

Inlägg av Sune Karlsson på 2014-10-24 11:19

Jag kan få fram en “ladda upp” knapp men det är, om man säger så, inte helt intuitivt. Det finns ingen uppladdningsknapp när man tittar på galleriet.

För att få fram den klickar man på “Ladda upp här” under “Ladda upp!” i högermenyn sen väljer man typ av galleri under “Navigation” i högermenyn (inte “Visa gallerier”). Sen väljer man det galleri man vill ladda upp till.

Allt står beskrivet på sidorna om man läser innantill

och det fungerar ju faktiskt 
                  men man måste läsa noga innantill 

Tack Sune!

Lägger till en direktlänk till CAR Challengegalleriet för Knutstorp: CAR Challengegalleriet

Samt direktlänk till Uppladdningsvy i det galleriet: Ladda upp till CAR Challengegalleriet

Dan-Erik Hansson
                  Deltagare

Tack för bilderna Mats!

Tråden på Rejsa har jag koll på men det var inte så väldigt mycket från just Challenge. Men det finns lite där också.

men fortfarande, var är resten???

Ragnar Rosengren
                    Deltagare

Ändra rubriken till “Efterlysning … ” kanske?

Annie Kärävä
                      Deltagare

Blev lite bilder men mest på “icke Alfa Bilen”…. men ber min Per att lägga upp bilder tog lite depåbilder  i alla fall- Ber att han laddar när han släpper verktygen i garaget kan vara en utmaning bara det….

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Dan-Erik Hansson
                        Deltagare

Upp, upp, upp!

Hallå, var har alla fotografer gömt sina bilder? (förutom de 5 (fem) som Mats redan lagt upp)

Vackert väder, vackra bilar, vacker racing och alla vackra alfisti måste ju synas i höst- och vintermörkret. 

Lägg nu fort som tusan upp alla era bilder, Låt bli att sortera, ladda bara upp så det blir gjort! Nu!!!

Så lovar jag att skriva ett litet pekoral och illustrera med nyuppladdade bilder. Deal?

Dan-Erik Hansson
                          Deltagare

Upp igen.

Denna tråd kommer att uppas tills det kommer fler bilder. Please, don´t make me spam…
                            PS. Tack Henke, trevlig gryningsbild. DS

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.