Efterlysning: Dina bilder och minnen av Spider/GTV 916

Published by Arvid Müllern-Aspegren on

Forum Allmänt Efterlysning: Dina bilder och minnen av Spider/GTV 916

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

2015 är det 20-årsjubileum av lanseringen av Alfa Romeo GTV  och Spider på 916-platformen. 

Om du har några fina bilder på födelsedagsbarnet och en festlig eller intressant historia som hör till, så får du gärna skicka in dem till Klöverbladet. Redaktionen hjälper gärna till med eventuell scanning och annan nödvändig bearbetning av text och bild. Din text behöver inte vara lång, tvärtom får den gärna vara kort! 

Skicka ditt material till nyheter@alfaromeo.org, eller per papperspost till undertecknad (Haråsgatan 19, 414 62 Göteborg).

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag brukar påstå att detta är en av Sveriges mest kända GTV V6 3.0. En av de bilar som dyker upp när man googlar GTV. Importerad från Tyskland -04. Jag är ende svenske ägare. Har varit på Mantorp sedan september -04 och Skokloster -05. Har därutöver besökt alla banor där klubben haft banmöten utom Knutstorp. Kan skriva mycket om den här bilens eskapader men det sparar jag till en artikel i Klöverbladet. Jag är tex säker på att ingen annan GTV är avbildad som laserskuren vindflöjel i plåt….

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Det låter som en bil väl värd att skriva om. Jag ser fram emot att höra mer!

Johnny Gejdner
      Deltagare

Väntar med spänning att få se och läsa lite om andra
        medlemmars GTV. Vilket nummer blir kommer detta att publiceras i?

GTV 916 -95

Inlägg av Johnny Gejdner på 2015-01-25 22:33

Väntar med spänning att få se och läsa lite om andra
        medlemmars GTV. Vilket nummer blir kommer detta att publiceras i?

Det beror lite på hur det faller sig med material till andra teman, men det blir med största sannolikhet KB #2 eller #3 2015.

Johnny Gejdner
        Deltagare

Ok, tack för svar.

GTV 916 -95

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.