Efterlysning – Stulen Stelvio – Trofeo White – YTK860

Published by Andreas Möller on

Forum Allmänt Efterlysning – Stulen Stelvio – Trofeo White – YTK860

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Andreas Möller
    Deltagare

Trist nog så får detta bli första inlägget om min endast en månad gamla Stelvio.

Plats: Landskrona

Beskrivning: Trofeo White (Pärlemor vit, troligtvis enda i Sverige), Rött halvskinn (röd/svart), Silvriga femekrade 18″ fälgar med dubbfria Michelin Latitude X-ice

Modell: Stelvio Q4 2.2 Diesel

Reg.nr. YTK 860

Så. Om ni ser en pärlemor vit Stelvio så är det sannolikt min. Tipsa polisen!

Andreas Möller

070-7125346

Håkan Petersson
      Deltagare

Beklagar, alltid tråkigt när man inte får ha sina saker i fred.

Mest troligt redan utanför landet.

Key less???

Andreas Möller
        Deltagare

Nej, inte keyless

Håkan Petersson
          Deltagare

Då finns det en svag länk till nyckelsystemet eller
            Varit på någon verkstad eller lämnat i från dig nycklarna?
            De måste väl på något sätt lyckats att kopiera infon i nyckeln till en ny nyckel?
            Lång tid mellan du lämnade bilen tills du upptäckte det?

Thomas Sjölin
            Deltagare

Jag trodde alla Stelvio och Giulia hade Keyless eftersom det inte gick välja bort när jag frågade.

Är de så lätta att stjäla är det alarmerande.

Sune Karlsson
              Deltagare

Trist! Lider med dig!

Så här kan det gå till.

Går det så går det...

Andreas Möller
                Deltagare

Snabb vändning. Polisen gav sig ut på spaning på kända gömställen och hittade bilen vid 10-tiden. Stor eloge till Landskronapolisen!

Alla Stelvio har start med nyckel i fickan, men öppna genom att endast ta i handtaget är tillval. Detta tillval hade jag inte.

Bilen stals genom att nyckeln stals. Okänt hur. Bilen helt oskadd, men dator, en del annat viktigt, dotterns skolväska och glasögon samt en låda dyrt vin saknades tyvärr  

Många lösenord att ändra i kväll….

Livet går vidare

De är väl alla keyless. Keyless entry är tillval…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Mycket tråkigt men skönt att polisen gjorde ett bra jobb och hittade bilen.

Nu sitter jag inte i närheten av manualen (Giulia) men keyless entry har jag för mig att man kan stänga av genom att trycka 3 ggr snabbt på låsknappen på nyckeln, kvitteras av bilen med 3 snabba blinkningar från blinkers. Då måste man larma av med nyckeln för att kunna öppna (det går alltså inte bara att gå fram och öppna med handtaget). Någon som har manual nära får gärna rätta mig om jag har fel.

Giulia Veloce, 159 SW 3.2 V6 (tidigare 159 SW 3.2 V6 Ti och 156 SW 2.5 V6)

Nihat Dizdar
                  Deltagare

Inlägg av Martin Rönnqvist på 2017-12-12 10:21

Mycket tråkigt men skönt att polisen gjorde ett bra jobb och hittade bilen.

Nu sitter jag inte i närheten av manualen (Giulia) men keyless entry har jag för mig att man kan stänga av genom att trycka 3 ggr snabbt på låsknappen på nyckeln, kvitteras av bilen med 3 snabba blinkningar från blinkers. Då måste man larma av med nyckeln för att kunna öppna (det går alltså inte bara att gå fram och öppna med handtaget). Någon som har manual nära får gärna rätta mig om jag har fel.

Detta går även att stänga av och på i menyn på infotainmentsystemet, i alla fall på min Giulia och säkerligen även på Stelvio.

Nihat Dizdar

Stefan Atterhall
                    Moderator

Skönt att bilen har kommit till rätta! Hoppas det inte påverkar det fortsatta ägandet och framförandet alldeles för mycket. 

I/utanför garaget:
                      - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                      - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                      - 156 Sportwagen 2.0 JTS TI -04
                      - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                      - Alfasud TI 1.7 8V -78

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.