Eftermontera farthållare i en Crosswagon?

Published by Andreas Nilsson on

Forum Teknik Eftermontera farthållare i en Crosswagon?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34140
    Andreas Nilsson
    Deltagare

      Har en Crosswagon från 2005 som inte har någon farthållare men jag har en arm och ett nytt plastskydd för farthållare. Undersökte idag om jag hade den vita anslutningskopplingen vid ratten men hittade ingen?! Blev dock lite osäker på var jag ska leta men jag hade för mig att den ska vara ganska lätt att hitta under ratten, eller? Kan det vara så att jag inte har en anslutningskoppling? Trodde att alla 156/Crosswagon efter 2003 hade anslutningen men jag kan ha fel? 

      Om jag inte har någon anslutningskoppling – hur svårt/dyrt är det att få till en farthållare?

      Tacksam för lite vägledning.

      Andreas 

       

       

       

       

       

      #34141

      Dn vita kontakten kan sitta rätt långt in men bör definitivt finnas på en 2003. 

      Rättare sagt från interiörfejsliften och framåt bör det finnas. 

      Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

      #34142
      Andreas Nilsson
      Deltagare

        Okej, tack. Vilken sida om ratten ska den finnas på? 

        Andreas

        #34143

        Inte Alfa men… 

        Har läst i ett Fiatforum om nån som gjort liknande operation. De monterade bara spak med farthållarfunktion. Alla kablar var fördragna. Sedan var det “bara” att koppla in en dator och klicka i och aktivera farthållaren. Kanske nåt liknande på en Alfa?

         Sökte lite om detta på AlfaPower… det nämndes eftermonterade farthållare ,men inte hur det går till..

        Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

      Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.