Eftersnack och racerapporter Gelleråsen 3/5 -15
Published by Hans Bjurman on
› Forum › Bankörning › Eftersnack och racerapporter Gelleråsen 3/5 -15
- Detta ämne har 41 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast 22 september, 2015 kl. 21:07 av Sune Karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2015 kl. 23:32 #41822
Hej på er…
En liten snutt .. Ny bil nya problem.. men kul..
överhettade hela tiden ..fast det bara är 200+ hk i motorn.. mycket hemläxa blev det..
Race 1: Första starten missad pga konstiga startlampor i starten.. Kul racing med Ture …sen blev bilen överhettad… fick krypa i mål på 5:an…
Fixar lite med kylningen.. .
Race 2: Startar 9a… är på hugget .med ett kraftigt hjulspinn drar jag iväg..men får sedan fäste .. tar alla 8 som är före och är först in i Trösen ! ! !
lite kul att se …varvar ur på 3an 7500rpm (186 kmt) och hinner köra lite på 4an innan broms
ligger på hårt …men på rakan kommer Misha som har dubbelt med effekt (dock många kilo mer..)
ligger kvar på yttern så länge jag kan …men..
ner mot Ejes kommer lika motorstarka Hoffsten på yttern…ligger dubbelt några kurvor ….
kollar tempmätaren …130 gr.. släpper av och rullar in i depån…kort men kul..
kolla snutten fra race 2…
ses på Kullen…
3 maj, 2015 kl. 23:44 #41823Kul att du fått ihop nya bilen – potential vekar den ha! ?
4 maj, 2015 kl. 08:52 #41824Coolt, bulten får du tillbaka nästa gång
4 maj, 2015 kl. 10:46 #41825Jag följde livetimeing från Amigoo för både kval, race 1 samt race 2 från Kina. Funkade klockrent.
Ni verkar haft en kul dag. Vissa dagar är raceabstinensen större än vanligt. Igår var en sådan dag
4 maj, 2015 kl. 10:58 #41826Heja Hans – den är j*vligt läcker och jösses vad det gick den starten…
Själv gick min racedebut över förväntan!
Det var en spännande och riktigt kul dag! Äntligen är väl ordet som summerar det hela bäst. Att få köra hela dagen, bjuda på några gröngölingsmisstag, lite fart, lite kubbning med några av “veteranerna”, men framförallt att bilen gick bekymmersfritt var ett riktigt skönt kvitto! Den är inte direkt lugn och civiliserad, och understyr något helt galet, men det känns som en riktigt bra utgångspunkt. Den egna rattrosten var grav, men det gick överraskande fort att komma upp i någorlunda tempo. Jag återkommer med en utförligare rapport senare, man har ju trots allt ett jobb att sköta…
Men det är fantastiskt kul att äntligen vara ute på banan, och jag ser ivrigt framemot Kinnekulle! Då ska vi se om vi inte lyckats råda bot på den allra värsta understyrningen också…
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -784 maj, 2015 kl. 16:41 #41827Passade stagen…?
elCrillo Kalmar
4 maj, 2015 kl. 19:38 #41828Ville bara säga ett stort fet tack till Björn Ek, Daniel Holm, Henrik Lingdren, Max Benje och Sune Karlsson samt alla Challengefunktionärer!
Eminent arrangerat!!! Stort tack för en kanondag
Inget är svårt om man kan det.
4 maj, 2015 kl. 20:46 #41829Och vi vill tacka alla härliga deltagare som ställde upp med gott humör, höll sig på det svarta (ja, vissa i Challenge undantagna då ) och gjorde det hela till en bra dag!
Går det så går det...
4 maj, 2015 kl. 21:06 #41830Galet snabb i starten där Hans!
5 maj, 2015 kl. 08:45 #41831Ett klipp från träning 2 med GTAn:
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -785 maj, 2015 kl. 08:47 #41832Inlägg av Crister Borg på 2015-05-04 16:41
Passade stagen…?
De passade kanon! Nu är vårt byxrör väldigt mycket grövre än original så det plingar till lite i det undre staget vid extrema rörelser, så där får vi massera lite skulle jag tro – men annars fantastiskt! Det ödmjukaste av tack!!
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -785 maj, 2015 kl. 08:58 #41833Kul att höra! Är det bara lite som behövs så kan man lägga en bricka mellan framvagnsbryggan och staget…
elCrillo Kalmar
5 maj, 2015 kl. 19:57 #41834tja Gelleråsen var i alla fall vädermässigt en fin dag . Men min motor i suden mår inte så bra en vevstake i 5 delar var ett nytt fel som dök upp undrar bara varför. Grattis Henke som vann båda racen visseligen så var det ju ett stort manfall i klass 3 då bara två bilar kom till start i första racet o 3 i andra . samt till att ta runt 155 på en låg 1,20 bra gjort av en klass 3 bil o slutligen så tack till alla inblandade som gör det möjligt att vi kan ha våra banmötsdagar tac till er alla sune
6 maj, 2015 kl. 14:12 #41835I lördags fick jag decenniets infuensa som sänkte mig till en sån nivå att racing skulle innebära en fara för mig själv och framför allt för medtävlarna. Gav dock inte upp förrän jag gjort ett misslyckat lastningsförsök av tävlingsbilen och stod med ett löst och ännu buckligare avgassystem; universum hade talat.
För att göra det bästa av situationen så tillbringades söndagen framför datorn med Amigoo (hm, och faktiskt en del MotoGP även om det var det hittills tråkigaste racet). Om jag blundade och lutade mig tillbaka samtidigt som jag med hjälp av en feberomtöcknad hjärna mentalt tog mig till Gelleråsen så gick det att uppleva en del.
Först, Stort och Varmt Välkommen till Ronny Andersson som årets (första) Challenge-rookie. Hoppas att allt kändes och gick bra.
I väntan på BILDER och fler RACERAPPORTER och FILMER så skriver jag ner min upplevelse av dagen med hjälp av Amigoo och telefonrapportören Sune. Om jag fattat fel är det mitt fel men se till att skriva och berätta hur det gick till på riktigt på plats!!!!
Med tanke på varvtiderna i första passet så verkade det som att det var frost på banan. Några snabba varv från Hoffsten var väl allt allt. Antalet körda varv för Robin (1) indikerar problem, vilka hoppas jag kommer i en racerapport. Tyvärr fortsatte Sune förra säsongens tradition att inte köra hela dagen, denna gång genom en havererad vevstake.
Till andra passet började det likna nåt med tiderna, frosten var uppenbarligen borta. Ser ut att kunna bli så spännande som förväntades, tänkte jag. Dessutom en ny bil i serien genom Ronny Andersson (nr 69, ännu inte klassbestämd). Förstod att det gick hett till med plåtkontakt också, vad var det nu vi sagt om det?
Kvalet visar på att det gick riktigt fort på en del håll, Hoffsten 1.12-tid i klass I, Jocke Rosell 1.17 i klass II och imponerande låga 1.19 av Dag von Bothmer i klass III (men var det så att det var Ture som drog och sen tackades med en tackling i Trösen? Fy på dig, Dagge ). Jonas Klang sköt sin toppackning, inte många klass III-bilar kvar till R1?
Race 1 som med missförstådd startprocedur skickade ut Jens Roos i ensam majestät såg det ut som. Vad hände egentligen?
Två klass III-bilar till start måste vara det klenaste startfältet i klassen på mången dag. Klass II måste varit kul att titta på och köra i, även om tiderna indikerar att det var ganska stora avstånd mellan bilarna, dock tight mellan Forssén och Ola, där Ola hamnade utanför pallen.
Var finns filmerna???? Nu känns det verkligen som att jag missat balen på slottet och den var alldeles, alldeles underbar.I Race 2 visar Bjurmans film från första varven att det var är riktgt bra racing. I giganternas kamp om heatsegern gick Hoffsten segrande ur striden. Jocke Rosell säkrade dubbelsegern i klass II för Ture och Ola som här knuffade ut Forssén från pallen. I klass III tog Henke dubbelsegern före Dag (som riktat framvagn sen kvalet) och Patrik.
Igen -VAR ÄR FILMERNA?Jag blir tokig av abstinens. Nästa race på Kinnekulle är 36 dygn bort, nästan på minuten, när detta skrivs. Det blir ingen dubbelseger i klass III där inte Henke!
6 maj, 2015 kl. 14:13 #41836Beklagar förra inlägget, men om jag nu inte kunde köra så var jag bara tvungen att skriva om det iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.