Elektronisk varvräknare til Alfetta GT 116

Published by Gustav Bendt on

Forum Teknik Elektronisk varvräknare til Alfetta GT 116

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Gustav Bendt
    Deltagare

Har någon erfarenhet av att byta varvräknare till elektronisk från wiredriven på Alfetta GT? Vill veta hur man kopplar elen etc. Tacksam för alla tips!

// Gustav

En vattenpump utan vajerdrivningen till varvräknaren, en varvräknare från ’77 och framåt och haynesmanualen borde nog täcka upp det mesta i både hårdvara och elschema tror jag. Haynes för alfetta har elschema för alla varianterna. ?

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Wille Roos
    Deltagare

Inlägg av GustavBendt på 2018-02-09 14:34

Har någon erfarenhet av att byta varvräknare till elektronisk från wiredriven på Alfetta GT? Vill veta hur man kopplar elen etc. Tacksam för alla tips!

// Gustav

Här hittar du en sida med tips. Peter Mårup inspirerade.  Bygga om varvräknare

Wille R.

Gustav Bendt
    Deltagare

Tack för tips! Ska kika i Haynesboken

Gustav Bendt
    Deltagare

Spännande läsning! Har redan en fungerande varvräknare, undrar bara hur man kopplar in den? I tändspolen på något sätt har jag förstått det som

Peter Hjelte
    Deltagare

Hej,

jag kan varmt rekommendera att du skickar din varvräknare till  Instrument jige.Jag lät dom göra om min varvräknare till min Bertone 1750GTV.Dom letade fram en lämplig donator och monterade in den i den befintliga varvräknaren,kopplade sedan in den på tändspolen och det fungerar utmärkt.

http://www.instrumentjige.se

Peter

Gustav Bendt
    Deltagare

Tack för tips!

Har redan en elektronisk varvräknare att tillgå, men är nyfiken på hur du kopplade in den till tändspolen.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.