Elfel 166:a V6 3,0 -99

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Elfel 166:a V6 3,0 -99

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Testar expertkunskapen här. 

Jag har en 166:à V6 3,0 som jag fått av min alfa-älskande far. Inga som helst problem tills idag då den inte ville vara med. Den har stått orörd i tre veckor då jag har börjat cykla till jobbet. 

Till problemet, den var helt stendöd, inte ett ljud eller lampa, när jag skulle starta den. Den gick igång med startkablar och allt var frid och fröjd. Efter några minuters körning dör all el inne i bilen, stereo, instrument mätare, etc. Den startar inte när jag efter 20 minuter kommer fram och stänger av och testar att starta. Jag kablar igång den när jag ska hem efter 6 timmar och instrumenten fungerar fortfarande inte. Jag har kollat säkringarna och dessa är hela. Vad kan felet bero på?

Mats Forssén
    Moderator

Mitt tips är att kolla hur batteriet mår. Om det börjar bli dåligt kan mystiska elfenomen uppstå. Det bästa är ifall du har möjlighet att testa att sätta dit ett annat batteri (som du vet är i bra skick).

#71 Abarth 695 Assetto Corse Evo

Tack för tipset!

tyvärr kommer jag inte åt batteriet då någon har försökt att bryta upp låset på bakluckan. Och knappen i handskfacket fungerar inte då allt insides med el-försörjning är helt dött. Jag har laddat batteriet fullt över natten men det blev ingen skillnad. Batteriet är ett Global som jag köpte nytt i oktober 2013. Finns det något sätt att komma in i bakluckan utan dessa två?

Finns en punkt i motorrummet där + är anslutet till batteriet -minus kopplar du till chassi. Skulle skicka med en bild men det gick inte 🙁
    Peter Braun
    Deltagare

När du väl har laddat batteriet och startat bilen mät om batteriet laddas. Det kan vara generatorn också med tanke på att batteriet är så nytt. Men större under har skett. Jo, kolla även anslutningarna till plus och minus på batteriet. Det skall inte glappa och det skall vara rent och snyggt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.