Hej, min Stelvio från 2017 får med jämna mellanrum “systemfel”. Främst “Auto Start/Stop” tillsammans med motorlampan. Men ibland är även andra system som kollitionsvarning etc uträknande. Ibland uppträder det även som fel på motorn, som att den inte vill gå upp i varv. Problemet kommer och går och varar ett par starter per gång. Ibland försvinner det om man startar om bilen.. Känns som en gamal Windowsmaskin ibland..
Någon som har någon erfarenhet av liknande problem?
Mvh Per
Håller med Thomas… du bör nog kolla upp batteriet. Och nu när vi går mot vinter kan problemet förvärras?
Har själv en -17 Giulia som sätter div felkoder vintertid. Det beror nog på dålig batterispänning pga mycket kortkörning. Har blivit betydligt bättre sedan jag monterade batteriladdare ihop med motorvärmaren. Gillar inte moderna eco-laddsystem/generator som bara laddar när förhållandena är gynnsamma… 😄
Tjena och tackar för svar! Batteriet mätte jag upp och det ser ut att vara i prima form. Får testa att byta relä till Start Stop och se om problemet försvinner enligt filmen.