Elproblem i Bertonen

Published by Roger Forsberg on

Forum Teknik Elproblem i Bertonen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Roger Forsberg
    Deltagare

Hittade ett relä som jag är osäker på, tittade i elschemat och det kan vara till bakrutan men den grova vita ska vara röd enligt schemat, tips på vad det kan vara? 

Jag behöver köpa kabel för att dra elen till strålkastarna, grå, gråsvart, grön, grönsvart. Vart kan man köpa det?

Enl elschemat ska det vara 1.0 kabel men jag tänkte dra kraftigare, tex 2.5 grov och reläer till dem, är det overkill att ta grövre kabel?

Behöver också kabelskor, oisolerade som man sätter i plasthållare, både hona och hane, ska passa i bla H4 infästningen till lampan.
      Biltema har dåligt sortiment för sådana grejer, bara massa bilstereo skräp.

GTV 916 3.0 24V -97

Peter Braun
      Deltagare

Köpa kablar och skor kan man göra på mekonomen, biltema, Claes ohlsson mm. Nu har jag ingen erfarenhet av Bertone men det här med färg på kablar kan ibland skilja från elscheman. Bilen är ju gammal med och någon kan ha varit där och petat. Att gå från 1 till 2,5 känns tycker jag lite onödigt. Kör med orginaltjocklek.

Roger Forsberg
        Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2014-05-04 11:18

Köpa kablar och skor kan man göra på mekonomen, biltema, Claes ohlsson mm. Nu har jag ingen erfarenhet av Bertone men det här med färg på kablar kan ibland skilja från elscheman. Bilen är ju gammal med och någon kan ha varit där och petat. Att gå från 1 till 2,5 känns tycker jag lite onödigt. Kör med orginaltjocklek.

Tack för tips. Hittade kablar på Mekonomen i rätt färg, beställda nu. Nu ska jag bara hitta rätt oisolerade kabelskor och vad för typ av reläer man ska ha för halv/helljus.

GTV 916 3.0 24V -97

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.