Elschema 164 3,0

Published by Jörgen Röjerås on

Forum Teknik Elschema 164 3,0

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Jag har lite problem med vår 164 3,0 från 94.

Startmotorn verkar inte få någon ström när vi vrider på nyckeln, det finns den konstanta 12V från batteriet.

Är det någon som har tips eller elschema

Hej,

när jag precis hade köpt min 164 fick jag plötsligt problem med startmotorn,inget hände när man vred på nyckeln,inte ett klick, ingenting,det visade sig vara dålig jordkabel mellan drivpaket och kaross.

Jonas

Tackar, då skall jag kolla jordkabel anslutningarna.

Annie Kärävä
    Deltagare

Jag har haft problem med elkontakt vid start låset.

Prova med att höja sänka ratten och vrid på nycken eller öppna kåpan på rattstången och kolla om det kommer ström fram till låset. 

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Tack för tipsen, men vi har ström fram till tändningslåset och vidare.

Vi har även kommit fram till att det inte kommer fram ström från kontaktstycket vid tändningslåset till en stor kontakt i utrymmet vid torkarmotorn.
      Någonstans vid torpedväggen har vi tappat kontakten och kabeln bytt färg.
      Skall det vara ett relä till startmotorn?

Gert Bergh
      Deltagare

Jag hade det problemet på min förra 164a att jag inte kunde starta och det var en anslutning på baksidan av säkringshållaren och det brukade lösa sig med att jag skruvade loss hela säkringshållaren så den ändrade läge. men det var en 91a och din är en 94a så du har den nya kabelstammen som är lite kraftigare.

Men värt att kolla, jag kommer inte ihåg vilket nr det var på anslutningen men det var mitt i någonstans i anslutningarna på baksidan men det var lätt att se för det helt svart som om det var bränt..

Jag byta ut säkringshållaren sen var problemet löst.

// Gert

Då skall vi kolla det..
        Det är fixat med en ny kabel direkt så länge.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.