En nackdel…
Published by Thomas Sjölin on
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 6 december, 2019 kl. 00:36 av Thomas Sjölin.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2019 kl. 22:23 #23259
…med att ha sänkt 156an är:
Fan vad det skrapar i under bilen när det blivit en sträng av slask på vägen som sedan frusit. Det gör oooont i hela kroppen av ljudet!
2 december, 2019 kl. 07:40 #23260Hade samma problem med min 159Ti. Sänkt original med 20mm.
Snöklumpar, spårig väg… då gällde de att köra på “upphöjningarna”. ?
Men man lär sig rätt snabbt att köra ännu mera aktivt.Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
2 december, 2019 kl. 19:58 #23261hade också en 159 Ti, den var helt hopplös gällande avsaknaden av markfrigång, sålde av den efter 5 månader.
Min bil hade 235/35×19″, men i manualen stod det att 235/40×19″ skulle det vara. Teoretiskt motsvarar det ytterligare en sänkning med 11,75 mm så inte undra på att bilen var knappt körbar…
Vet ej varför man satt på “fel” däck på bilen, före min ägo var det i alla fall.2 december, 2019 kl. 23:00 #23262Jag hade också en sänkt 156:a. Det löste jag med en osänkt 164:a som vinterbil, så blev jag av med bekymret att det skrapade i. Som bonus slapp jag dessutom bekymret med däcksbyte vinter/sommar på båda bilarna! Så det blev bara fördelar!
3 december, 2019 kl. 00:05 #23263Posted By Magnus Rönn on 02 dec 2019 11:00
Jag hade också en sänkt 156:a. Det löste jag med en osänkt 164:a som vinterbil, så blev jag av med bekymret att det skrapade i. Som bonus slapp jag dessutom bekymret med däcksbyte vinter/sommar på båda bilarna! Så det blev bara fördelar!Vore ju praktiskt men har inte plats för två bilar så det är ingen lösning för min del.
3 december, 2019 kl. 11:24 #23264…Jag hade också en sänkt 156:a. Det löste jag med en osänkt 164:a som vinterbil, så blev jag av med bekymret att det skrapade i.
Som bonus slapp jag dessutom bekymret med däcksbyte vinter/sommar på båda bilarna!…Jag är fullständigt Räserskadad
4 december, 2019 kl. 13:55 #23265Posted By Thomas Sjölin on 03 dec 2019 12:05
Posted By Magnus Rönn on 02 dec 2019 11:00
Jag hade också en sänkt 156:a. Det löste jag med en osänkt 164:a som vinterbil, så blev jag av med bekymret att det skrapade i. Som bonus slapp jag dessutom bekymret med däcksbyte vinter/sommar på båda bilarna! Så det blev bara fördelar!Vore ju praktiskt men har inte plats för två bilar så det är ingen lösning för min del.
Det hade inte jag heller. Den bil som jag inte använde stod säsongsförvarad på annan plats. Det var bara att åka dit och byta när vintern kom och gick.
5 december, 2019 kl. 23:20 #23266Montera ett motorskydd i aluminium istället för det i plast. Sparar du flera centimeter på. Kolla på alfisti.net tex.
6 december, 2019 kl. 00:36 #23267Posted By Jonas Karlsson on 05 dec 2019 11:20
Montera ett motorskydd i aluminium istället för det i plast. Sparar du flera centimeter på. Kolla på alfisti.net tex.Det är något som jag planerat göra, framförallt eftersom originalet börjar bli väldigt slitet och knappast blir bättre av den behandling det kommer få i vinter. Just nu är det dock inte läge för något sådant, det får vänta till våren.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.