Ett storsjöodjur

Published by Magnus Petsen on

Forum Allmänt Ett storsjöodjur

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Magnus Petsen
    Deltagare

I helgen blev tillskottet en efterlängtad ikon. Jag vet inte riktigt hur det gick till men nu står en Alfa 156 GTA på gården och livet känns plötsligt lite fattigare ekonomiskt men mycket rikare i bilsjälen. Köptes på annons här på sidan av en mycket trevlig säljare som dock hade en stor portion separationsångest och det smärtar ju givetvis lite men uppvägs av Bussovrål genom dem jämtländska skogarna under hemfärd. Björnjakten har ju precis börjat och dem lär inte hitta några björnar längs E45 mellan Ytterhogdal och Östersund. Super Sprint system är patetiskt häftigt och säkert hämmande för jaktlagen…..

Jag tror att kärleken för denna vagn liksom för den 75:a 3,0 jag innehar är den samma. Att man helt oresonligt tog det värsta man hade i motorväg för tiden på hyllan och stoppade ner i en helt vanlig familjebil. Vips så hade man gjort manövern lika igen. Helt galet körglad bil i en “vanlig” karossform som åker ifrån bra många dyrare och mer extrema bilar. Så läckert! Hastighetsmätare graderad till 300 är ju även vid passerad medelålder ganska coolt…..

Sluta kämpa mot....ingen ide ändå.
      På uppfarten
      Alfa Romeo Giulia Veloce
      Alfa Romeo 75 MILANO PLATINA
      Alfa Romeo 75 MILANO ORO
      Alfa Romeo 75 1,8iE
      Alfa Romeo 159 3,2V6 AWD SW

Grattis tilll en härlig bil. Då gäller det väl bara att tvätta & slänga upp några bilder här så vi också får se pärlan.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Marcus Persson
      Deltagare

Härligt! Kul med en GTA till i Östersund.

Thomas Bodén
        Deltagare

Ett snäpp värre helt enkelt! 

Grattis!

156 GTA Sportwagon

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.