Extraktor

Published by Niklas Karlsson Nord on

Forum Teknik Extraktor

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34356

    Hej,

    Monterat Extraktorrör på min 75 TS och har 2 problem. Inte fått det helt tätt, så undrar om någon har någon bra lösning? Tjockare packning eller finns det något tätningsmedel som fungerar vid grenrör mot topp?

     

    Samt så blir det väldigt varmt, tänkte skärma av med plåt, typ som det finns på turbon. Fungerar det bra eller brukar ni som har extraktorrör linda det också? 

     

    Niklas

    Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

    #34357
    Crister Borg
    Deltagare

      http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Bilreservdelar/Kylsystem–Ventilation/Vattenpump/Packningssilikon-Hogtemperatur-2000036107/

      Detta har jag mellan min topp och grenrör efter tips från en CAR Challangeåkare! Jag har bara provstartat och tätt är det men jag vet inte hur det funkar över tid. Enligt honom så funkar det! Linda grenröret sätter ju fart på avgaserna också så det kanske inte är fel! Ser ju tufft ut också… 

      elCrillo Kalmar

      #34358

      Planslipa/fräs flänsarna på extraktorn så sparar du allt jobb senare. Om du nu testat att släppa o dra om etc…

      #34359

      Inlägg av Crister Borg på 2017-08-30 13:32

      http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Bilreservdelar/Kylsystem–Ventilation/Vattenpump/Packningssilikon-Hogtemperatur-2000036107/

      Detta har jag mellan min topp och grenrör efter tips från en CAR Challangeåkare! Jag har bara provstartat och tätt är det men jag vet inte hur det funkar över tid. Enligt honom så funkar det! Linda grenröret sätter ju fart på avgaserna också så det kanske inte är fel! Ser ju tufft ut också… 

      Kanon, då ska jag prova med det. Ja de är sant, får prova och se hur det funkar med bandage. Tack 

      Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

      #34360

      Inlägg av Christian Carlsson på 2017-08-30 19:07

      Planslipa/fräs flänsarna på extraktorn så sparar du allt jobb senare. Om du nu testat att släppa o dra om etc…

      Ja de är väl egentligen smartast, provade aldrig att lägga en stålskala på det innan montage och kontrollera av någon dum anledning. Tack för svar! 

      Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

    Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.