få bort backspeglarna på 916 gtv

Published by Anders Petrini on

Forum Teknik få bort backspeglarna på 916 gtv

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Anders Petrini
    Deltagare

Tänkte bara kolla om någon har tagit bort sina yttre speglar nån gång, är det bara att skruva bort? Lr är det krångel?  Tänkte foliera dem med borstad aluminium på framsidan och kolfiber på baksidan, (emot mig) .

Eventuellt senare så ska jag lägga in blinkers i dem, Men då ska jag känna att jag har tid till det först.: )

916 gtv 30 24v

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Anders Petrini på 2015-03-25 11:04

Tänkte bara kolla om någon har tagit bort sina yttre speglar nån gång, är det bara att skruva bort? Lr är det krångel?  Tänkte foliera dem med borstad aluminium på framsidan och kolfiber på baksidan, (emot mig) .

Eventuellt senare så ska jag lägga in blinkers i dem, Men då ska jag känna att jag har tid till det först.: )

Det är enkelt. Lossa den lilla plasttriangeln på insidan dörren så hittar du de tre skruvarna till backspegeln under.

Att öppna upp backspegeln är däremot bökigt. Jag har skrivit en del om det här:
    http://www.alfaromeo.org/Forum/tabid/141/aft/145/afpg/6/Default.aspx

Någonstans har jag sett en firma som sålde backspeglar till 916 med inbyggda blinkers. Minns inte var dock.

Anders Petrini
    Deltagare

Tack! Tror nog inte att jag behöver att dela dem, Men borde vara lättare att ordna med när de är lösa. 

916 gtv 30 24v

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.