Få upp finishen på Busson

Published by Kristoffer Hederstierna on

Forum Allmänt Få upp finishen på Busson

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej! Behöver få upp “finishen” på min 3,2 V6:a men förstår att motortvätt ej är att rekommendera med risk att när tvätten e klar få “10 felkoder” på halsen.. Va har Ni för tips? Tack på förhand o trevlig söndag! Mvh Kristoffer 

Alfistitotte

CRC har en liten sprayflaska med motorrengöring med lite högre tryck än vanliga sprayflaskor. Den är riktigt effektiv men tar slut fort.

Fördelen är att den går att sikta där du vill rengöra och inte behöver stänka ner alla elektriska anslutningar som finns i närheten i onödan. Börja med en eller två sådana flaskor och se hur mycket det ger. Sedan får du nog gnugga en del med tvättsvamp, tandborste och annat skoj som du kan få tag på.

Eller så tejpar du för allt som känns känsligt och blåser på med högtryckstvätten på behagligt avstånd och hoppsa på det bästa med blundande ögon när du vrider om nyckeln sedan 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Daniel Briander
    Deltagare

Jag har kört högtrycken på min vid två tillfällen, tyvärr utan något medel på dock, men den har startat och fungerat efter båda gångerna 

Kenneth Larsson
      Deltagare

Högtryck är nog att be om problem i min värld. Att köra med sprayflaska med avfettning, sedan gnugga med diskborste eller liknande på utsatta ställen (eller extra skitiga/oljiga) och undvika elkontakter och tänddelar tror jag funkar. Sedan tvätta/skölja med ljummet/varmt vatten i vanlig trädgårdsslang. Att fylla tändstiftsbrunnarna med vatten är oklokt – man behöver ju blåsa torrt med tryckluft innan man provstartar med.

Mattias Filander
        Deltagare

Täck över det du ser är direkt utsatt med en plastpåse, koppla bort batteriet. Spraya på avfettning eller motortvätt, borsta det grövsta med en diskborste. Sen kan du skölja med slang eller ta högtrycken, men sikta så klart inte rakt mot några känsliga elkomponenter. Men det mesta tål en dusch vatten, det kan trots allt stänka en del upp om man kör i regn. Sen låter du bilen torka med öppen huv, gärna i solen. Tuta och kör”

Oo=v=oO

Tack för bra tips! Ja skall gå på Busson “varsamt” enligt Era tips o återkommer med bild, ciao från Kristoffer 

Alfistitotte

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.