Facelift Giulietta

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Facelift Giulietta

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Man har kunnat se fler och fler maskerade bilder på nya Giulietta och Mito. Men här är första ickemaskerade på Giulietta.
      Nya vs. gamla fronten. Bättre eller sämre är frågan?

Thomas Sjölin
      Deltagare

Så enormt stor skillnad tycker jag inte det var. Lite annorlunda scudetto och lite nya linjer i lyktans nederkant.

Peter Braun
        Deltagare

Tycker den ser snyggare ut med nya fronten. 

Peter Braun
          Deltagare

Finns det interiörbilder och info om motorer. 

Magnus Berg
            Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2015-09-28 19:47

Finns det interiörbilder och info om motorer. 

Nej inget sånt än. Denna bild har läckt ut ofrivilligt skulle jag tro så ingen officiell info finns.

Magnus Berg
              Deltagare

Jag trodde nog att det skulle komma en helt nya Giulietta med bakhjulsdrift och helt nytt utseende men det ligger förmodligen längre fram i tiden.

Magnus Berg
                Deltagare

Genève 2016 ska faceliften ha premiär.

Ayhan Dizdar
                  Deltagare

Undrar om man kommer att stå fast vid bakhjulsdrift även för Giulietta plattformen? Har läst på något ställe att man ev behåller framhjulsdrift för denna plattform. Vi får väl se, men den nya fronten är mer kraftfull än den gamla men den är samtidigt mindre “ren” i linjespelet. Der är nog en smakfråga vad man gillar mest. Hoppas på mer förändringar interiört. 

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Thomas Sjölin
                    Deltagare

Att göra om den till bakhjulsdrift kostar nog för mycket, mer än vad man beräknar kunna plocka hem, så det är nog först när man släpper en helt ny modell som det kommer ske.

Magnus Berg
                      Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2015-09-29 07:26

Att göra om den till bakhjulsdrift kostar nog för mycket, mer än vad man beräknar kunna plocka hem, så det är nog först när man släpper en helt ny modell som det kommer ske.

Så är det säkerligen. Den facelift som kommer visas i mars nästa år ser ju bara ut att vara en lätt uppfräschning av den gamla. Lite tråkigt att dom inte kommit längre med den så att dom kunde visa en helt nya Giulietta istället. Senaste faceliften kom ju för mindre än 2 år sen och bilen i grunden kommer ju vara 6 år gammal när man presenterar ännu en facelift av den. Varken Mito eller Giulietta kommer sälja i några stora mängder om det inte kommer helt nya och mer spännande versioner av dom. Som det är nu tror jag enbart man säljer på utseende och image för när det gäller teknik, motorer och prestanda så har nog tyvärr de flesta konkurrenter vassare och betydligt modernare alternativ.
                        Vilken bil jag skulle köpa om jag skulle ha en i “golfklassen”? Giulietta såklart! Men då är jag ju rätt knäpp också 

Magnus Berg
                        Deltagare

Någonting i stil med detta tycker jag hade varit trevligare än ännu en facelift av den gamla modellen.

Michael Wolde
                          Deltagare

Har haft en Giulietta sedan 2011 och bytte nyss till 2015 års modell och vill säga att det är en jätteskillnad. Styrning, väghållning, bullernivå är betydligt bättre, liksom interiörens kvalitet. Synd att fler inte upptäckt det – för det är bra och prisvärt! Galet välutrustat för pengarna. Det här kan ju vara ett sätt att få fler att upptäcka Giulietta. Byt fronten till något som är snyggare och påminner om Giulia, behåll och sälj den gamla faceliften på nytt. BTW: snygg photoshoppning av Giulia ovan.. DET hade varit än bättre. 

Peter Braun
                            Deltagare

Om de höjer kvalitetskänslan, vässar chassit ytterligare, modernare utrustning och nya motorer från t ex Giulian så går det nog att sälja Giuliettan 1-2 år till. Till dess så hinner dem utveckla en bakhjulsdriven efterträdare 🙂 

Thomas Sjölin
                              Deltagare

Det ligger säkert en ersättare i pipeline. Att de gör en minimal facelift är nog bara för att hålla liv i modellen tills ersättaren är färdig.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.