“Facelift” på 156 SW

Published by Håkan Andersson on

Forum Projekt “Facelift” på 156 SW

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Jag blev tvungen att lacka om huv och stötfångare för att bli av med lite stenskott och småskador. Inget allvarligt men ganska irriterande. Vi var tvungna att blanda färg för att lacka spolarmunstycket och det ena gav det andra. Jag var tvungen att samtidigt beställa lite grejor från Alfisti.net så då slank en Cadamuro-front med. Jag har alltid varit svag för facelift 156 och ville testa. Passformen är OK men inte mer.

Själv blev jag nöjd med resultatet.

Vad tycker Ni?

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Snyggt!

Komplettera med GTA Look strålkastare eller svartlacka strålkastarhuset invändigt för sportigare utseende.

Synd att du har jätteskylten fram som en fult skynke i nosen..kolla om du kan få liten skylt fram. 

Alla 156:or som är svensksålda har liten.

Håkan Andersson
      Deltagare

Tack!

Finns mycket att välja på i strålkastarväg. Det enda som väl gör någon skillnad är att lägga ner jobbet på att sätta på xenon men det är mycket som ska till. Då kan man nästan köpa en SW till för pengarna. Finns med små LED också för den som vill se ut som Lexus, även bakljus med svart bakgrund. Jag vill nog gärna se live om detta verkligen blir snyggt. Min är helt original och har inte ens tröskelbreddare. Det vore väl närmast sådana plus en liten sänkning som lockar mest.

Den är typad med stor skylt. Vet inte hur man kan ändra det. Mina andra Alfor har små framskyltar.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Crister Borg
        Deltagare

Mailade transportstyrelsen och hänvisade bara till att andra 156or har liten skyllt. ” Meh, alla andra får ju utom jaaa…” Problemet löst! 

elCrillo Kalmar

Anders Eriksson
          Deltagare

Ang regskylt, Transportstyrelsen har en “lista” med de fordon som ska ha liten regskylt. Alfa156 finns med på den listan, alltså, bara att ringa eller maila TS och hänvisa till den, så ändrar de till liten skylt fram.
            Jodå, fronten blev snygg!!!

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.