Fälgar Smakråd!

Published by Oscar Gustafzon on

Forum Allmänt Fälgar Smakråd!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Oscar Gustafzon
    Deltagare

Jag ska köpa nya fälgar till min Giulietta QV (vit) och behöver hjälp med att bestämma vilka Tar även gärna emot tips på andra sorter än dom jag har kört fast vid.

Dom jag velar emellan är svarta TI fälgar, samma som satt på 159:orna och gråa hästskofälgar liknande dom på Launch Edition till Giuliettan. 

Länk  till TI-fälgarna

http://www.wheelzone.se/falgar/bultcirkel-5×110/18/18-wsp-italy-w251-diamond-black.html

Länk till Hästsko-fälgarna

http://www.wheelzone.se/falgar/bultcirkel-5×110/18/18-wsp-italy-w257-romeo-matt-gunmetal.html

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Skulle personligen aldrig köpa svarta fälgar, det blir bara en suddig klump i hjulhuset och man ser inte hur den nya fina fälgen ser ut. 

Tror det blir kanonbra med dom grå! 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Andreas Spaak
        Deltagare

Du har ju redan sållat fram de två snyggaste fälgarna. Jag har sett bilder på hästskofälgen i svart och tycker nog att det är ännu snyggare. Har däremot inte sett att det går att få tag i någonstans. Men det är nog snyggt till din vita giulietta.

Andreas Spaak
          Deltagare

Det är med svarta fälgar som med en svart bil. Man får hålla dem rena

Magnus Berg
            Deltagare

Hästsko är jäkligt snyggt så det hade jag röstat på. Fast matt grå känns inte så kul. Då hade jag nog försökt hitta dom i blanksvart, likadana som på Launch Edition. Alternativt vanliga silverfärgade hästsko. 

Robert Schmid
              Deltagare

Du kanske inte vill/behöver ha fler alternativ men det får du ändå

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Rims:::1_405_416.html

Du skall ha riktigt svarta fälgar inte svarmetallic eller grå.

Jag har beställt mina fälgar härifrån fungerar utmärkt

Michael Wolde
                Deltagare

Hästskorna alla dagar i veckan – fungerar fantastiskt på Giuliettan. 

Håkan Petersson
                  Deltagare

Valde hästskoformade till min nya. Valde grå metall i färg så svart hade blivit för mörkt.

Oscar Gustafzon
                    Deltagare

Tack för alla snabba och bra svar! Verkar inte som att TI fälgarna gick hem hos så många och jag måste erkänna att jag lutade mer åt dom när jag postade tråden   Jag gillar även hästskofälgarna men är lite osäker på den mattgrå färgen. Verkar dock vara svårt att hitta dom i svart. 

Här hittade jag några bilder på google med respektive fälgar för att få en idé om hur det kan komma att se ut.  

TI-fälgar

http://www.dodge-dart.org/forum/attachments/new-member-introduction-site-assistance/38364d1406616589-new-giulietta-qv-owner-looking-some-dart-platform-sharing-info-gqv-dark-custom-.jpg

Hästsko

http://i785.photobucket.com/albums/yy132/barnabelizola/giulietta006.jpg

Magnus Berg
                      Deltagare

Den ser riktigt rå ut med de Ti-fälgarna du länkar till. Men tänk då även på att det är 19″ och att bilen är sänkt. Det påverkar utseendet på bilen klart positivt enligt mig. Sen är det nog “gunsmoke” och inte svarta fälgar.

Skulle också vara tveksam till de mattgrå fälgarna. Matta fälgar ser nästan aldrig rena ut tycker jag.

Här finns lite varianter http://www.veloces.co.uk/parts/giulietta/wheels

Mikael Bengtsson
                        Deltagare

om du ska ha 18 hade jag tagit hästskon för ti fälgen ser lite mesig ut i 18 men om du kan tänka dig 19 hade jag tagit ti fälgen i gunmetall inte diamond black.

(det är det du har på bilden med den vita Giuliettan)

Jag kan nog få ner priset lite på 19 fälgarna jämfört med wheelzone. 18 har dom redan så bra pris på så det kan jag inte matcha men om du vill ha 19 kan du maila mig på: scudetto@email.com

Oscar Gustafzon
                          Deltagare

Nu har äntligen mina fälgar kommit hem och är monterade

Sune Karlsson
                            Deltagare

Snyggt! Passar riktigt bra med grått på vit bil.

Går det så går det...

Gabriel Eriksson
                              Deltagare

Ja det blev bra! 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Fredrik Brorsson
                                Deltagare

Hade likadana, nästan, på min 159 Ti. Enda skillnaden var att det var blankpolerat på utsidan av hästskon.

Tyvärr blev de förstörda vid en krock. Hade gärna haft de på min nuvarande.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.