Fälgförslag alfa 159

Published by Andreas aasland on

Forum Allmänt Fälgförslag alfa 159

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Andreas aasland
    Deltagare

Tjena!

Nu när det börjar vankas snö och slask snart har jag börjar fundera lite på vilka fälgar som skulle sitta fint på pärlan när våren närmar sig. 

Bilen är en svart 159:a som jag har köpt nya fjädrar till som sänker 25 mm fram och bak.

Skulle uppskatta lite tips och idéer om vilka fälgar som eventuellt skulle se bra ut. 18 eller 19″ är det som gäller.

Tacksam för hjälp // Andreas 

Claes Anstérus
      Deltagare

Jag hade tidigare en svart 159 2,2 JTS där jag använde originalfälgarna till vinterhjul och köpte Dotz Hanzo, se http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.htm?webdid=340 till sommrdäcken, det var snyggt. Tyvärr har jag ingen bild på bilen med de fälgarna.

Med vänlig hälsning Claes Anstérus

Sven Lennartsson
        Deltagare

Originalfälgarna till 159:an tycker jag är snygga nog och är designade för att passa helheten i just den bilens design. Risken finns att mer spacade fälgar ser ut att komma från en annan bil.

Kör själv original sommartid och förhållandevis andra ‘neutrala’ på vintern.

Lycka till med det du ändå väljer.

Sven L

Björn Hedberg
          Deltagare

Välj och vraka bland Oz racing fälgar, dessa fälgar gör bilen rättvisa som få andra fälg märken kan.

Andreas aasland
            Deltagare

Jag håller med dig. Dom du har är riktigt snygga. Jag gillar när det ser “cleant” ut. Men jag skulle gärna hitta någon anna modell som är avskalad och som man antingen kan klistra dit ett alfaemblem i centrum eller om det finns någon centrumkapsel som passar för att få ett snyggt helhetsintryck.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.