fälgstorlek på Stelvio

Published by Ulf Lovén on

Forum Allmänt fälgstorlek på Stelvio

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Ulf Lovén
    Deltagare

Jag funderar på att skaffa en Stelvio 280 hk och funderar på om det är en bra eller dålig idé att gå upp i fälgdiameter till t ex 19 tum (blir väl 60-profil?). Någon som testat? Spårighet eller andra avarter? Annars borde nog utseendet vinna ytterligare…

Bo Skogling
      Deltagare

Jag har en Stelvio First Edition. Den var utrustad med 19 tum Goodyear Eagle 235/55 R19.
        I dag har jag satt på mina dubbfria Nokian R2 med dimension 235/65 R17.
        De är mycket skönare och tystare att åka med. Det verkar som 19-tummen är för tunga för fjädringen när man kör på sämre vägar som vi har här i Värmland. Högt vägljud, men det har väl med däcktypen att göra. De är ganska hårda

I dag skulle jag nog ha valt 18 tum. Det tror jag är en bra bra kompromiss. Men provkör innan du bestämmer dig.

Ulf Lovén
        Deltagare

Tack!

Claes Johnsen
          Deltagare

Bo, du säger tunga 19″, men har du verkligen vägt kompletta 19″ med Goodyear, vad vägde dem?
            och
            kompletta 17″ med Nokian, vad vägde dem?

James Edberg
            Deltagare

Har 18″ på vinter och 20″ på sommar , visst 18″ är mjukare/tystare… men på sommaren skall det vara finskor, 20″ svarta qv fälgar :-).

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.