Färg på 33:a ?

Published by Stefan Martinsson on

Forum Allmänt Färg på 33:a ?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hittar ingen färgkod på min 33:a… Finns inga skyltar om färgkod på den..

Regnummer HXW 183 – tidigare ägare bl.a. Stefan Attefall och Peter Alfredsson… Årsmodell 1991 och nån form av champange-silver ??

Behöver bättra lite och skulle behöva en färgkod…

Scuderia 116

Gert Bergh
    Deltagare

Det ska sitta en klisterlapp någonstans på insidan av motorhuven om den inte är borttvättad eller alfa bytat plats för den på dom senare modellerna

Men gå annars till en billackhandlare så bör ni kunna plocka fram nyansen ganska lätt för det finns inte så många av den nyansen.

// Gert

Stefan Atterhall
      Moderator

Inlägg av Stefan Martinsson på 2015-01-16 17:53

Hittar ingen färgkod på min 33:a… Finns inga skyltar om färgkod på den..

Regnummer HXW 183 – tidigare ägare bl.a. Stefan Attefall och Peter Alfredsson… Årsmodell 1991 och nån form av champange-silver ??

Behöver bättra lite och skulle behöva en färgkod…

Attefall? Vetetusan om han ägt den, men jag har haft och gjort iordning den. 619 är något som klingar i bakhuvudet men jag minns inte riktigt. När jag sålde den följde det med en bättringsspray med färgkoden… Vet inte om Peter fick med den när han köpte den därefter. Ska se om jag hittar något nästa gång jag är i garaget.

Det finns två nyanser av “champagnemetallicen”, och det som är på HXW är den ljusare av de två, samma som fanns på 75orna. 

I/utanför garaget:
        - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
        - 147 GTA -03
        - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
        - Sprint Veloce 1.7 8V -87
        - Alfasud TI 1.7 8V -78

😉  Sorry för felnamningen  😉

Visst är det din gamla bil, och i ganska gott skick dessutom 😉

Ska kolla lite på ditt kodminne..  😉

Tackar

Scuderia 116

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.