Färgpalett på AR Giulia?!

Published by Ayhan Dizdar on

Forum Allmänt Färgpalett på AR Giulia?!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Ayhan Dizdar
    Deltagare

Hej,

någon som kan hjälpa mig vad gäller färgpaletten på vanliga Giulia, dvs ej QV? Min fråga gäller de röda alternativen Röd Pastell samt Monza Röd som är de två alternativ som finns. Om man tittar på färgkonfiguratorn så är färgerna inte särskilt realistisk så därför har jag tittat på massor av bilder. På många webbsidor skriver man att det är Monza Red som visas, men jag tycker de ser väl ljusa ut jämfört med andra bilder som man tex ser på blocket. Vissa som skall vara Red Pastell ser jätteljusa ut, och nästan som Ferraris ljusa skrikiga röda. Det verkar omöjligt att få fram ett officiellt galleri från AR där man ser riktiga bilder på alla färgvarianter. Någon som kan hjälpa mig? Är i bilvalsläge och funderar starkt på en röd Giulia.

ciao

Ayhan

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Gustav Holmdahl
      Deltagare

Be en återförsäljare om en riktig färgkarta. Olika kameror, skärmar, inställningar mm kommer aldrig ge ett färgprov på nätet rättvisa. Tyvärr. Inget unikt för Alfa, har inte sett en enda billeverantör som kan ge sina karossfärger rättvisa på nätet.

Giulia 20 Super

Ayhan Dizdar
        Deltagare

Jag har bett om kataloger, färgkartor etc men ingen är realistisk. Färgkartan verkar inte vara en “äkta” karta utan en kopiering av katalogbilder och de är renderade bilder och inte äkta foton. Man kan ju undra vad problemet är…..???

men det lutar åt Monza Red för min del när jag slår till på en Giulia. 

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.