Felkod stelvio

Published by Håkan Israelsson on

Forum Teknik Felkod stelvio

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej..ny på forumet..Har en ny stelvio 280 hk..Dök upp felkod idag..Start/stop unvalible och gul motorlampa check engine.Bilen i nödläge .tom mig hem iaf.Nån som har en aning? Håkan

Det låter som nåt batterirelaterat problem. Kör du kortare sträckor éller låter bilen stå längre perioder? Jag hade typ samma felkoder vintertid första åren på min Giulia. Kompletterade motorvärmarsystemet med batteriladdare och har varit lugnt med felkoder sedan dess. 4 år…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Ok..Bilen har batteriladdare oxo..står i garage med lite värme. Dock har den stått 2 veckor sen sist…Får väl kontakta Arnes bil..

Håkan

Det borde räcka med att ladda upp batteriet, om det inte är gammalt och hänt nåt med det. Felkoderna brukar försvinna av sig själv efter några omstarter/körturer. Arnes Bil… visst har de slutat sälja Alfa? Men har kanske kvar verkstadssidan? Jag har servat där ett par gånger. En resa norrut på ca 25mil. 😎

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Hej.

Dom har service kvar..21 mil till verkstaden från gällivare.

Lars T Andersson
    Deltagare

Hade samma symptom på Velocen. När dom läste ut koderna så var det “Misfire Cyl 4” eller nåt liknande. Byte stift hjälpte.

Lars T

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.