FIAT 500

Published by Håkan Petersson on

Forum Övriga Italienska märken FIAT 500

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Håkan Petersson
    Deltagare

Hej

Någon som vet mer om FIAT 500. Söker allmän info om bilen och att äga samt att köra den.

Igino Cazzola
      Deltagare

http://www.carsfromitaly.net

Jag är fullständigt Räserskadad

Björn Ek
        Deltagare

Twinair-motorn är väldigt kul… 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Sören Hedin
          Deltagare

Jag hade en Fiat 500c 1 år när den var rimligt ny. Lite småstrul med sånt som inte var viktigt för framfarten och grejerna fick justeras flera gånger. Bland annat fick bluetooth enheten bytas, start stopp fungerade aldrig tillfredställande samt att styrstången tog emot i torpedväggen, det tog 3 besök att hitta det. Jag hade en 1.2 trött men ärlig motor som passar bilen rätt bra. Jag är inte så förtjust i twin-air den motorn är rätt speciell så den ska provköras(väldigt diesellik). Eftersom man sitter som på en pall i bilen är den förvånansvärt rymlig baksätet är användbart. Summa summarum en trevlig stadsbil som får plats i alla rutor som andra ratat. Ingen raket men en motor som passar bilen bra och som går mjukt och fint. Inte omöjligt att vi köper en 500c igen möjligen en Abarth.

soren

Brian Nilsson
            Deltagare

Gillar inte alls start stop. Hade det på min Giulietta 170 m-Air. Blev många tjuvstopp. Skönt att slippa på min Abarth  

Giulietta -> Abarth 595

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.