Fiktiv racerapputt knutstorp
Published by Sune Svensson on
› Forum › Bankörning › Fiktiv racerapputt knutstorp
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 3 oktober, 2018 kl. 22:22 av
Sune Svensson.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2018 kl. 18:47 #43883
Då så då var det dax att summera knutstorp o spectacolo . Mitt hjärta gråter av ledsamhet över det dåliga deltagandet av trackday bilar . Här är vi två dagar på Sveriges isärklass mest välskötta anläggning o till det en bana som är spektakulär att köra med sina höjdskillnader hårda inbromsningar samt dosering både på rätt o fel håll . Men som sagt var den enes död den andres bröd vi i tävlinserierna fick ju ännu ner bantid att träna på tack så mycket !!! Under lördagen visade det sej att några har under säsongen skruvat bort sej tex Robin hög toppfart är inte allt Ronnie som trimmar för att få mer effekt verkar bara bli mindre o mindre effekt . Stefan kom i en Bil som har alla hjulen på plats just nu . Viklund har väl förhoppningsvis botat sin kängurusjuka på sin bil sen kinnekulle . Den gröne suden har varit på renkaration så den kanske kan fullfölja två race ? Fortsättning följer
12 september, 2018 kl. 09:46 #43884ok då har ja torkat tårar i ögonen över dessa få trackday åkare som inte tar sin chans att köra på den mest underhållande bana vi har i Sverige så ja kan fortsätta skriva . hur ser det nu ut inför kvalet i dom olika klasserna ? i klass 1 har herr stefansson fått konkorans om pokalerna i form av en Bertone med mycket potent motor så det är nog bäst stefansson tittar i backspeglarna allt för att dörrarna på hans bil inte ska flyga av när han blir omkörd!!!! i klass två där har vi många tuppar som vill göra upp. robin som vill tvåla till stefan , stefan som har respekt för den gröne suden där kanske mest för att det är suden hemmabana o bilen har gjort många varv där . ägaren till den gröne suden skakar på huvudet o säger nja känns som att lite mer effekt i motorn hade förbättrat förutsättningarna . särskilt nu när gubben i lådan själv dyker mister Rosell . snabb bil med duktig chaufför , för att inte tala om Viklund , Ronnie har ju trimmat ner sej tyvärr hoppas att han nu kan rädda lite poäng . sen har vi ju ett helt gäng som ligger o lurar i vassen i form av olle Ekman , peter hjelte samt Jarmo . det gäller ju att ta målflagg mitt drömsenario efter kvalet vore suden snabbast , realistiskt är stefan 1 Rosell tvåa ,Viklund trea . sune 4 tyvärr är det nog så det lär se ut !!sen har det viskats i mitt öra att claes hoffsten skulle dyka upp med sin Bertone yterliggare ett ess i rockärmen . kvalet för klass tre är också ett intressant getingbo i form av klang som lär sej abarhten mer o mer en pojkspoling i hugo Bjurman som visar gamlingarna var skåpet skall stå!!! ingen respekt här inte! ola magnusson som grunnar på hur han kan få sin nye bil att bli snabbare lätta kanske? Henke som dansar regndans så han snart har gått ner tjugo kilo, sen undrar jag på om per dyker upp med nyrenoverad bil .sen skall vi inte glömma bort dag von bohtmer som alltid kör bra lär nog blanda sej in i leken misstänker ja. Tänk här vilket scenario jag målar upp för trackdayåkere o övrig publik förstår ni inte ja vill se läktarna fulla av engagerade åskådare allt för känslan skull
12 september, 2018 kl. 17:43 #43885Haha, kanske skulle läst rubriken innan jag läste det du skrivit för jag fick ett rejält “WTF?” och undrade om antingen du eller jag gjort en time warp!
12 september, 2018 kl. 20:59 #43886Men vilken spoiler – nu vet vi redan hur det gick. Eller ska gå eller hur det inte kommer att gå, typ.
Men att GrönSudden skulle hålla ihop två dagar i sträck gör ju att storyn inte är i närheten av att vara trovärdig.
13 september, 2018 kl. 08:02 #43887Söndag morgon dvs racedag . Forfarande tomt på publik . Den skånska nattfukten med sin dimma ligger som en våt filt över knutstorp o dess omgivningar . Framåt förarmötet så börjar solen spricka igenom . Min själ det ser ut som att det blir en fin höstdag ändå ! Lite konstigt men det känns som att det är många av chaufförer som är lite spända inför eftermiddagens race . Äntligen dax går ut formationsvarvet MEN var är det mitt norra öga skådar jo fullt av publik på taket till garagen jösses ja får rampfeber trots att jag har spelat teater o stått på scen ett antal gånger . Känner hur svetten tränger fram i pannan o immar igen mina glasögon . Men va kul det här ska bli hoppas nu att vi alla kan ge publiken en bra show . Rara racehälsnigar Sune
22 september, 2018 kl. 19:40 #43888Att du var en sån romantiker Sune
Kul läsning hur som helst!
Nu väntar vi alla på den skarpa rapporten ?/Perra
3 oktober, 2018 kl. 22:22 #43889ok här kommer racekaputten . Hur gick det nu då med den gröne o dess renkaration ? fick stefan behålla hjulen på gtan ? hade Viklund kört slut på kängurusoppan ? fick niklas nån fart på sin Bertone . hur gick det för gubben i låda Rosell ?osv Som tur var så hade inte Henke dansat tillräckligt vilket också syntes på mister Henke för att förstöra helgen med regn båda dagarna . Regnet kom som mer eller mindre alltid på Knutstorp i dubbla omgångar på lördagen sen behagade en bil att läcka ut en massa olja på banan vilket gjorde banan om möjligt ännu halare! Så hal att ja satt o undrade var det var fel på min koppling i Ronnie peterson när det bara slirar mina 120 drivhjulshästar lyckades att spinna loss hjulen . (kurvan efter start o målraka ) Lördagens tider var inget att skryta med då det inte blev riktigt torr bana nån gång , Söndag morgon tittar ut med sömdruckna ögon vad ser ja jo en klar himmel o en massa fuktiga bilar men inte en grön torr o fin under tältet va fint de va med tält nyinköpt till knutstorphelgen . men himmeln lovar en fin dag . Lagom till förarmötet så börjar publiken att droppa in kul måste nog säga att angemanget blev ganska välbesökt . men nu så klämtar klockan för uppgörelsen på Knutstorp , stefans hjul verkar o sitta kvar o Viklund har defenitivt glömt kängurunsoppan hemma. nu till det lite tråkiga Rosell maskin , olle Ekman , samt Jarmo körde sönder, en som brottades med sin bil under helgen var robin Nykvist en stor eloge till hans Bjurman som kavlar upp ärmarna o sätter igång med att hjälpa till. tyvärr för niklas svensson så blev det nåt strul med kopplingen så han kunde inte fullfölja första racet däremot så kunde den gröne suden det kanske hade besvärjelsena hjälpt ? suden har haft den obehagliga vanan i år att bara gå ett race för sen tappa en tändkabel Gelleråsen , ånglås i avluftingen Kinnekulle 1 vrida av ingånde axel i växelåda Kinnekulle 2 alla dessa dnf när det har återstått ca 4 varv dvs inte fullföljt inte ens tröstpoäng. race 2 startar i den rullande starten som p2 i första sväng leder ja racet o gör så två varv innan dom med effekt har kommit i kapp mej loppet utvecklar sej som så atterhall med hjulen kvar på bilen o Viklund med rätt sås i tanken stefan först , Viklund därefter o sen den lille gröne på släp i klass två . det som är lite fashonierande är att dessa tre bilarna är varandras motsatser men ändå ganska jämnsnabba med varandra . För den delen så gjorde ja personbästa på söndagen i race två på 109,391 . Kunde suden nu bara ta målflagg osså så vore det bra men inte då !på 11 varvet innan det var dags att bromsa ca 6700,6800 varv på motorn smäller det till jaha då var det dags att hitta ett bra ställe att parkera lyckades att ta mej ut på ambulansinfarten . Varför bryta en dålig trend? hur summerar vi nu Knutstorp spectacollo regnig lördag halbanekörning . söndag välbesökt tyvärr lite lite trackday bilar på banan , men många fina bilar i depåområdetbatt vila ögonen på . garagetid vid kontroll hemma konstaterades följande hållare för spännhjul till kamaxelrem hade brustit när ventilerna krockade med kolvar så vreds vevaxeln av nu är det verkligen RACEKAPUTT nu kändes Norge långt borta . Det som fick mej att sätta ihop bilen igen var att ja tog en titt i mina vagnsböcker konstaterade att ag har varit med på alla club alfas tävlingar sen år 2012 dvs snart 7 år . Hade en bottendel klar som egentligen bara låg o väntade i reserv i fall i fall nu är den ihopsatt igen hoppas nu att ja kan få se två målflaggor . resultatmässigt har ja inget att köra om åker mest till Norge för att få 7 fullföljda år i club alfas serie . till sist vill ja säga tack till er som gör det här möjligt att ha denna fina serie med det så menar jag både tävlingsledning samt chaufförer sune
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.