Filma Challenge – från utsidan
Published by Dan-Erik Hansson on
› Forum › Bankörning › Filma Challenge – från utsidan
- Detta ämne har 13 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 9 maj, 2014 kl. 10:41 av
Gustav Holmdahl.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2014 kl. 20:39 #40704
På avslutningsracet på Gelleråsen 2013 filmade vår finske kolfiberkompressorGTV6förare ena racet med en iPhone från depån eller möjligen läktaren. Resultatet blev förvånansvärt bra men framför allt blebv det en kul filmsnutt.
I fredags råkade jag vara i Karlskogatrakten en dag och körde (återigen) en kurs på motorcykel. Hade lite tid över som användes för att hitta lämpliga filmningsvinklar. Utan att vara expert på området och definitivt ingen TV-producent så kunde jag konstatera att två hyfsat vidvinklade videokameror placerade i gamla huvudposten skulle täcka hela banan. Således borde det kunna gå att producera en racefilm.(Rent teoretiskt alltså
Till det praktiska, egentligen bara två ting:
- 1. Det behövs någon som kan låna ut och sköta inspelningen med två kameror. GoPro? Det borde ju gå lika bra som en ifån.
- 2. Det behövs nån som kan redigera ihop två kameravinlar till en film. Maz gjorde en snygg dokumentation av en Bjurman/Rosengren-fight på Kinnekulle, nåt i den stilen vore ju fantastiskt men även enklare skulle funka.
Vore kalas om det fanns någon som skulle kunna tänka sig att ta hand om denna uppgift.
mvh Danne (#4)
som vanligt med en i princip ouppdaterad racebil.1 maj, 2014 kl. 17:37 #40705ingen som är intresserad utav att göra en god gärning för challengeserien o klubben som vi faktiskt är medlemmar i
1 maj, 2014 kl. 18:17 #40706Jag har en DV8-kamera med möjlig vidvinkel och stativ som jag kan ta med för utlåning. Har tyvärr lite svårt att sköta filmandet eftersom jag hoppas sitta i en bil som just då är på banan, i ledning
You need to be fast to look smart
1 maj, 2014 kl. 19:39 #40707Jag tror faktiskt att herr Klang sitter och drömmer när han skriver mitt på ljusan dag.
Varför tror du att jag vill bli filmad?
1 maj, 2014 kl. 20:18 #40708okej då har vi alltså en kamera nu behövs det någon som är villig till att sköta den kan väl inte vara så svårt skulle till o med ja klara nån i från gatbilklasserna som känner sej manad utan frivilliga så blir det ingen aktivtet !!!!!!!!!!!!!
1 maj, 2014 kl. 21:44 #40709Nu tror jag det krävs lite mer än att sätta upp en kamera med vidvinkel som fångar hela banan för att det ska bli bra. Bilarna blir mest som flugskitar…
Det sagt så kan jag väl filma lite om det är någon som håller med en kamera.
Går det så går det...
2 maj, 2014 kl. 08:53 #40710bra sune då har vi en frivillig tack
3 maj, 2014 kl. 22:23 #40711Har rotat lite till i gömmorna och kan nu erbjuda följande till utlåning:
– En DV8-kamera med avtagbart vidvinkelobjektiv, band och fjärrkontroll.
– En enklare Sanyo minneskortsvideokamera med minneskort.
– Ett riktigt 3-bent kamerastativ som ger kamerahöjd ca 180 cm över mark.
– Ett enklare 3-bent stativ som ger kamerahöjd på ca 150 cm över mark.
Nu är det bara att någon erbjuder sig att ta hand om dessa och se till att det filmas när jag vinner klass 3 på Gelleråsen 😉
You need to be fast to look smart
6 maj, 2014 kl. 23:21 #40712Som sagt, jag kan försöka filma. Vinsten får du ordna själv
Går det så går det...
7 maj, 2014 kl. 23:16 #40713Ja ja, Jonas du har ju ett par dagar till att drömma…
Låt oss ta ett taktiksnack på lördag kväll eller söndag morgon.
8 maj, 2014 kl. 04:33 #40714tycker det är många som sover om dagarna o drömmer sött
9 maj, 2014 kl. 08:46 #40715Jag åker upp på söndag och har med mig systemkamera och ett par Gopro kameror. Tar även med burfäste om någon vill få filmat inifrån sin bil.
Kan ev hjälpa till att ratta en videokamera om jag inte har fullt upp med stillbildskameran.
Giulia 20 Super
9 maj, 2014 kl. 09:08 #40716Gustav: Vore super om man skulle kunna få låna en kamera och få filma inifrån bilen!
9 maj, 2014 kl. 10:41 #40717Inlägg av Robin Nyquist på 2014-05-09 09:08
Gustav: Vore super om man skulle kunna få låna en kamera och få filma inifrån bilen!Det ska vi nog kunna fixa!
Giulia 20 Super
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.