Fixa min gamla 156A!

Published by Paul Padoan on

Forum Projekt Fixa min gamla 156A!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Paul Padoan
    Deltagare

Nu är det dags att ge min Alfa 156 TS från 99 lite kärlek. Sedan något år har jag en tjänstebil, så Alfan ska i huvudsak rastas modest för att njuta lite. Inreding och lack är ok, men nu har jag lite förstärk ekonomi, så lite extra slantar ska jag plöja ner i den, hade jag tänkt. Jag har haft den sedan den var ny, så lite extra kärlek ska den få tillbaka inför “pensionen”.

Vita papper på besiktningen i dag, men det behövs en del rostfix undertill nu i vår. Känner någon till en bra rostfixare i Uppslatrakten?

Hoppas på bra leads.

Palle

Ragnar Rosengren
      Deltagare

Det här är ett av de mest behjärtansvärda projekt jag sett hittills! En av de absolut mest bevarandevärda Alfa-modellerna i särklass!! Pre-facelift och allt!

Min står på pallbockar i garaget (sen länge..), motorn är i delar, block och topp har fått lite renovering, en vacker dag så….

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Förstår helhjärtat tankegången.  

Jag gjorde något liknande med min förra 156 2.5 som fick världens omsorg och belönade mig år efter år och en vacker dag kommer jag att ångra djupt att jag sålde den. Håll hårt i din, det är en underbar bil. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Besar Jashanica
        Deltagare

Trevliga bilar, sålde min för någon vecka sen, önskar man hade plats där man kunde förvara bilar tryggt och billigt, men tyvärr :-/

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.