Flaggvakter, kan vi ha egna?
Published by Mats Berg on
› Forum › Bankörning › Flaggvakter, kan vi ha egna?
- Detta ämne har 16 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 11 juni, 2014 kl. 22:54 av
Igino Cazzola.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2014 kl. 17:29 #40571
Jag tänkte starta en diskussion om vi skulle kunna ha ett eget gäng flaggvakter inom klubben. Om man skulle kunna få till eget team flaggvakter inom klubben så skulle det förenkla livet för banmötesgruppen nått otroligt
, men hur motiverar man folk till det? Vad skulle få dig att ställa upp som flaggvakt? Finns det ungdomar därute som skulle vilja vara med på banmötena som flagvakter? Det skulle nog bli en bra inkörsport i motorsportens värld, om man nu ska locka ungdomar i fördärvet
? Vad tror ni, skulle det gå att få ihop ett flaggvaktsgäng?
Inget är svårt om man kan det.
14 mars, 2014 kl. 17:54 #40572Måste vara perfekta sommarjobbet. Kanske ett samarbete med andra klubbar också för att bilda en stab med ett antal ungdomar runt varje bana.
Tänk att få skriva “Security Control Operator” eller något i den stilen i sitt CV som tonåring och dessutom få bra betalt för det.
14 mars, 2014 kl. 18:08 #40573Grand master flag blaster?
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
14 mars, 2014 kl. 21:12 #40574Står gärna flaggvakt, bara jag får lyssna på ljudet när ni som kör vrålar förbi!
15 mars, 2014 kl. 11:42 #40575Inlägg av Michael Gunnarson på 2014-03-14 17:54
Måste vara perfekta sommarjobbet. Kanske ett samarbete med andra klubbar också för att bilda en stab med ett antal ungdomar runt varje bana.
Tänk att få skriva “Security Control Operator” eller något i den stilen i sitt CV som tonåring och dessutom få bra betalt för det.
Sååå många bra idéer!!!
Flaggvakt är väl inte det sexigaste ordet i världshistorien! Jag skulle vilja höja statusen på flagg.., ehh, näe, Security Control Operator Racing = S.C.O.R
. Skämt å sido, det är ett skitviktigt jobb som inte är direkt glamoröst. Att kalla det för nått sexigare än flaggvakt visar ju på att vi tar det på allvar. Några förslag? Ska ju va nått som alla förstår och samtidigt går att använda i dagligt tal och är coolt, ingen lätt combo
.
Gillar iden om lokala gäng, löser så många problem, boende,transporter, kostnader o.s.v samtidigt som det ger en lokal förankring. Toppen!
Kanske skulle köra en parallell diskussion på Rejsa.
Jo, bra betalt är det ju också
. Typ en femhundring för att titta på racing i solskenet, kan det bli bättre
!
Gustav, fan va bra! Skulle du kunna va första stabschef för nått gäng?
21 mars, 2014 kl. 12:28 #40576Antar att det krävs utbildning för våra kära flaggvirtouser? Yngre förmågor med kartinglicens kanske?
23 mars, 2014 kl. 10:37 #40577Inlägg av Henrik Fromell på 2014-03-21 12:28
Antar att det krävs utbildning för våra kära flaggvirtouser? Yngre förmågor med kartinglicens kanske?
Bra idé!
Framförallt till Kinnekulle 13 juni där det största problemet är just nu. Det ska vi följa upp, nån som har några kontakter i en kartingklubb runt Kinnekulle? Förhoppningsvis har skolavslutningen varit och dom kan ställa upp en vardag.
Utbildning krävs bara på en man per postering, vi brukar köra med två man på varje postering. Men det är ju aldrig fel med utbildning, så man kan känna sig trygg och bekväm med uppgiften.
24 mars, 2014 kl. 19:43 #40578Okej, jag tror jag kan locka med mina ungar till kullen. Två mindre att efterlysa…
30 mars, 2014 kl. 13:55 #40579Inlägg av Henrik Fromell på 2014-03-24 19:43
Okej, jag tror jag kan locka med mina ungar till kullen. Två mindre att efterlysa…
Nu har du guldstjärna i min bok, Henrik!
Ett förslag kom från Sune Svenson om att Challenge kunde skjutsa flaggisarna några varv. Vi spånade lite vidare på det, skulle kanske gå att orda efter lunchen. Då är flaggisarna redan inne och behöver dessutom skjuts ut till postering. Vad tror ni i Challenge, genomförbart? Brukar ju vara kval direkt efter lunch, vad tror ni?
2 juni, 2014 kl. 19:46 #40580Jag väcker liv i tråden.
Mitt första uppdrag…
att få tag i medlemmar eller “hangarounds” som vill hjälpa till med att vara flaggvakter nästa fredag (den 13:e…
) Vågar jag lova någon form av ersättning tro?…eller blir det banmötesgruppens snabbaste avsked då
?
Micke
2 juni, 2014 kl. 20:13 #40581Jag kan tänka mig att köra en eller annan flaggis runt i min Challengebil.
You need to be fast to look smart
2 juni, 2014 kl. 20:20 #40582om det som klangen föreslår är genomförbart så tar ja gärna nån flaggis i min bil
2 juni, 2014 kl. 22:42 #40583Inlägg av Henrik Fromell på 2014-03-24 19:43
Okej, jag tror jag kan locka med mina ungar till kullen. Två mindre att efterlysa…
Den ena har jag träffat, och han verkar ha skallen inkopplad, så det skall nog gå bra.
Jag är fullständigt Räserskadad
10 juni, 2014 kl. 22:50 #40584Jodå visst kommer bägge med till Kullen på fredag!
Om medåkning utlovas tar de med hjälm!
11 juni, 2014 kl. 20:38 #40585Inlägg av Henrik Fromell på 2014-06-10 22:50
…Om medåkning utlovas tar de med hjälm!
Hur gamla är de?
Jag är fullständigt Räserskadad
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.