Flaggvakter sökes till Kinnekulle den 12 juni
Published by Sune Karlsson on
› Forum › Bankörning › Flaggvakter sökes till Kinnekulle den 12 juni
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 10 juni, 2015 kl. 22:43 av
Sune Karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
5 juni, 2015 kl. 21:52 #41941
Tyvärr har flaggvaktsgänget vi hade på gång till banmötet på Kinnekulle den 12/6 visat sig ha svårt att skaka fram några flaggvakter. Vi behöver alltså frivilliga som kan ställa upp som flaggvakt hela eller delar av dagen.
Vad vi kan utlova är en härlig dag i solen (om vädergudarna vill), en chans att se tät racing på riktigt från bästa åskådarplats och gratis hamburgerlunch. Lite betalt som ersättning för självkostnader kan också ordnas.
Utan flaggvakter blir det tyvärr inget banmöte eller Challengetävling så vi behöver verkligen några som ställer upp och hjälper till med flaggvaktandet.
Attachments:
Går det så går det...
6 juni, 2015 kl. 00:57 #41942Ge mig en svart flagga, så det blir någon ordning på de här banmötena!
I skrivande stund är det osäkert om verkstan som har hand om min tänkta banbil till nästa träff på Kullen blir klara i tid. Om det är så illa att de inte blir klara kan jag flaggvifta i stort sett hela dagen. Skulle de bli klara i tid, så jag kan köra själv, kan jag i alla fall vara flaggvakt delar av dagen. T ex under challenge.
Stockholm
7 juni, 2015 kl. 19:56 #41943Hej,
Jag är inte medlem i klubben men har anmält mig och betalat träffen eftersom det annonserades ut på Rejsa att det fanns platser kvar. Förutsätter att betalningen återbetalas om träffen ställs in. Men jag hjälper gärna till som flaggvakt under dagen under de pass då jag inte själv kör, (har anmält mig till klass B). Har licens för det. Hoppas verkligen att ni lyckas lösa det!
Hälsningar,
Niklas
7 juni, 2015 kl. 21:33 #41944Vet inte vad det krävs för typ av licens, men jag kan så klart också tänka mig att hjälpa till mellan mina egna körpass om jag får (licensmässigt) och det behövs. Är ju ett antal klasser som ska ut på banan, så luft mellan körningarna finns väl så det räcker för en insats
Dä årner sä...
7 juni, 2015 kl. 22:14 #41945Inlägg av Niklas Domeij på 2015-06-07 19:56
Hej,
Jag är inte medlem i klubben men har anmält mig och betalat träffen eftersom det annonserades ut på Rejsa att det fanns platser kvar. Förutsätter att betalningen återbetalas om träffen ställs in. Men jag hjälper gärna till som flaggvakt under dagen under de pass då jag inte själv kör, (har anmält mig till klass B). Har licens för det. Hoppas verkligen att ni lyckas lösa det!
Hälsningar,
Niklas
Hej Niklas,
Självklart återbetalar vi om vi skulle tvingas ställa in. Men det tänker vi inte göra! Det behövs bara några stycken som precis som du räcker upp handen och hjälper till med flaggvaktandet.
Går det så går det...
7 juni, 2015 kl. 22:17 #41946Självklart ställer jag upp som flaggvakt vid de pass jag ej kör, om det behövs.
Flera av oss har ju både förar- och funktionärslicenser, så det borde ju räcka att de viktigaste posterna bemannas med licenserade funktionärer och övriga poster med “vanliga biträdande” funktionärer/flaggvakter.
Jag tycker att vid sådana här tillfällen så kan man bestämma att alla som är med och kör, kan också räkna med att få stå ett pass som flaggvakt.
Det tror jag de flesta som kommer och kör går med på.
Och det finns faktiskt ytterligare ett “plus” med ett sådan upplägg och det är att alla kommer att känna sig mer delaktiga i mötet när man både får köra och hjälpa till som flaggvakt.
Så detta problem är egentligen inget problem, utan det fixar vi. Banmötet skall genomföras, det bara är så.
Vi ses!
Peter A Kavcic
155-alfisti
7 juni, 2015 kl. 23:33 #41947Inlägg av Peter A Kavcic på 2015-06-07 22:17
Självklart ställer jag upp som flaggvakt vid de pass jag ej kör, om det behövs.
Flera av oss har ju både förar- och funktionärslicenser, så det borde ju räcka att de viktigaste posterna bemannas med licenserade funktionärer och övriga poster med “vanliga biträdande” funktionärer/flaggvakter.
Jag tycker att vid sådana här tillfällen så kan man bestämma att alla som är med och kör, kan också räkna med att få stå ett pass som flaggvakt.
Det tror jag de flesta som kommer och kör går med på.
Och det finns faktiskt ytterligare ett “plus” med ett sådan upplägg och det är att alla kommer att känna sig mer delaktiga i mötet när man både får köra och hjälpa till som flaggvakt.
Så detta problem är egentligen inget problem, utan det fixar vi. Banmötet skall genomföras, det bara är så.
Vi ses!
Peter A Kavcic
Håller med fullständigt – väl talat!
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- 156 Sportwagen 2.0 JTS TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -787 juni, 2015 kl. 23:57 #41948Inlägg av Peter A Kavcic på 2015-06-07 22:17
Självklart ställer jag upp som flaggvakt vid de pass jag ej kör, om det behövs.
Flera av oss har ju både förar- och funktionärslicenser, så det borde ju räcka att de viktigaste posterna bemannas med licenserade funktionärer och övriga poster med “vanliga biträdande” funktionärer/flaggvakter.
Jag tycker att vid sådana här tillfällen så kan man bestämma att alla som är med och kör, kan också räkna med att få stå ett pass som flaggvakt.
Det tror jag de flesta som kommer och kör går med på.
Och det finns faktiskt ytterligare ett “plus” med ett sådan upplägg och det är att alla kommer att känna sig mer delaktiga i mötet när man både får köra och hjälpa till som flaggvakt.
Så detta problem är egentligen inget problem, utan det fixar vi. Banmötet skall genomföras, det bara är så.
Vi ses!
Peter A Kavcic
Jag kommer som sagt inte tävla men jag åker med som Ahnfeldt hjälpreda och skall även besiktiga Challenge-ekipagen, kan även vara flaggvakt, har ju faktiskt funkislicens, så ryck mig också till något/några pass om det behövs
8 juni, 2015 kl. 00:21 #41949Hade det varit lördag eller söndag så hade det funkat. En fredag går inte för mig då jag måste jobba.
8 juni, 2015 kl. 10:08 #41950Bra inställning!
Jag har mest kört med BMW Sport Club och förut brukade vi ansvara för flaggposterna själva på varje träff. Erfarenheten är att det är bra att ha en planering för vem som står när och ett uttänkt sätt för få ut flaggvakterna till posteringarna. Kinnekulle är bra eftersom depån ligger i mitten men jag minns inte på rak arm om det går att promenera till posteringarna.
Ser fram emot fredag!
9 juni, 2015 kl. 08:59 #41951Ett schema som fylls i i samband med besiktning. Alla som vill köra får ta en halvtimme var i posteringarna, det borde väl räcka med två posteringar: “under bron” och “TV-krönet”.
9 juni, 2015 kl. 17:34 #41952Jag avråder från halvtimmespass (det tar tid att byta funktionärer).
Jag är fullständigt Räserskadad
9 juni, 2015 kl. 21:01 #41953Vet inte om något regelverk hindrar att nästa post promenerar mot ovan nämnda posteringar under pågående körning. Givetvis på behörigt avstånd från banan, har fungerat tidigare.
9 juni, 2015 kl. 23:16 #41954Igino syftar nog främst på tidsförlusten. Ingen körning kan pågå under flaggvaktsbytet. Det blir massor av tid som förloras under dagen på så sätt vilket i slutändan betyder mindre körning för alla.
10 juni, 2015 kl. 21:58 #41955Jo visst, men avslutningen på inlägget som startade tråden var ju “Utan flaggvakter blir det tyvärr inget banmöte eller Challengetävling så vi behöver verkligen några som ställer upp och hjälper till med flaggvaktandet.”
Om vi som är med och kör ställer upp mellan våra pass blir det så klart lite dötid när vi ska skjutsas runt, men jag missar hellre tre minuter på varje pass än ställer in – om det är de två alternativ vi har alltså.
Dä årner sä...
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.