Fler som väntar på Giulietta MY 2014?

Published by Joakim Sande on

Forum Allmänt Fler som väntar på Giulietta MY 2014?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Joakim Sande
    Deltagare

Ville bara höra mig för, söka medtröst och sympati.

Beställde en fabriksny Giulietta JTDM 170hk TCT QV Sportiva (nu QV Line) i början på Juni.

Detta är i skrivande stund ca 13 veckor sedan. Under denna period har jag inte fått ett leveransdatum eller någon status överhuvud taget från Alfa Romeo.

Då man ständigt hänvisar till ombyggnationen av fabriken i Cassino för att ge plats åt bygget av nya Giulian. Sedan har vi det vanliga (vansinniga?) stoppet i Augusti månad pga semestrar. 

Under hela den här tiden har bilen varit under under “bevakning” pga.  ordersystemet legat nere. Har haft e-mailkontakt med Alfa Romeo’s support som inte kan ge mig något besked annat än att leveransen planeras att påbörjas preliminärt v.38 (i skrivande stund nästa vecka).

Är det någon annan där ute som varit med om liknande behandling / väntetider när ni beställt ny Alfa? Kanske någon förutom jag som också väntar på sin nya. Giulietta? 

Börje Olsson
      Deltagare

Hej Joakim,

Beställde min Giulietta QV i mitten av oktober 2011 och fick besked om att jag kunde hämta den i mitten av mars 2012.  Det stämde precis och jag kunde hämta den hos Landvetter Bil den 14:mars.

Mvh Börje Olsson

Börje O.

Joakim Sande
        Deltagare

Det låter ju helt vansinnigt. 24V leveranstid? Det är dubbelt så långt som “normalt” Brukar vara 12v. Har till och med hört talas om kortare på just Giuliettan.
          Jag tycker jag väntat länge… Sedan är jag rätt ivrig som person också 

Känns så tråkigt att det ska behöva vara såhär. En vanlig svensson hade ju inte orkat vänta så länge när man kan få tex. en Golf snabbare och få bättre feedback under beställningsprocessen. Som alfisti känner man ju verkligen för märket i hjärtat och väntar därför tålmodigt för att man kanske INTE vill åka VAG.

Hur var din feedback från din bilhandlare / Alfa Romeo under beställningen? 

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.