Foliering av bilen

Published by Robert Hultman on

Forum Off Topic Foliering av bilen

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Vad vet den församlade klokskapen om helfoliering av bilar?

Lacken på min Bertone är slut. Det är bara att inse. Alla försök att återställa lackens glans faller med första regndroppe som tillåts torka på lacken.

Det slår mig då att foliering kan vara ett billigare alternativ till omlackering. Men jag har några funderingar.

Hur tål folien väder och vind? Hur tålig är folien mot solblekning?

Hur tålig är folien mot mekanisk nötning? Kommer ett “silvergarage” att nöta sönder folien när vinden lyfter och sänker kapellet? Hur tålig är folien mot stenskott, repning osv?

Hur lång livslängd kan man räkna med för folien?

Hur väl syns lackskador m m som redan finns genom folien? Hur noga måste man återställa ytskicket efter rostlagning innan man lägger på folien, för att få ett bra resultat?

Finns det olika kvalitéer på folie? 

Duktiga folierare i Stockholmstrakten?

Andra viktiga saker att ta hänsyn till?

Stockholm

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Ring P-G på bilglasdesign 08-7021414 och hälsa från mig så får du svar på alla frågor av stans bästa solfilmare och folierare.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Thomas Sjölin
        Deltagare

Jag kan iaf ge ett litet tips.

Är du inne i stan och ser någon av de gula taxibilarna från Taxi 020 så ta en närmare titt då de oftast är folierade gula. De tvättas ofta och får ganska omild behandling så även om de inte är så gamla kan du se hur folien kommer se ut efter ett par år.

Jag tror dock det blir svårt få folien att fästa ordentligt, den behöver en så slät yta som möjligt för att fästa riktigt bra men det är ju något en seriös firma kommer tala om för dig i sådana fall.

Robert Hultman
          Deltagare

Ah men det är ju alla tiders!

Snabba och konkreta svar.

Stockholm

Eller slå mig en signal

/Patrik

http://www.rh-dekor.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.