Följetongen om postnord…
Published by Thomas Sjölin on
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 18 juni, 2019 kl. 13:05 av
Thomas Sjölin.
-
FörfattareInlägg
-
12 juni, 2019 kl. 00:04 #44797
För en dryg vecka sedan beställde jag en hel del saker från Tyskland till min 156. Totalt blev det två kartonger på ca 14 kg styck. Fick via DHL's sajt info om att det skulle hanteras av Postnord i Sverige så jag installerar deras app för att se var paketen är och när de kommer. Får där så småningom besked att de ska levereras hem till mig på fredagen, alltså den 7 juni. Sicken tur att jag börjar jobba sent och då är hemma hela dagen tänkte jag.
Döm om min förvåning när ingenting händer på hela dagen och jag på kvällen kan läsa i appen; "Porten var låst och mottagaren gick inte att nå" för båda paket. Har inte varit utanför dörren på hela dagen pga att leveransen skulle komma. Telefonen har inte heller ringt på hela dagen.
På lördagen får jag ett sms om att ETT av paketen finns att hämta hos det lokala ombudet. Åkte och hämtade det men det andra paketet fanns ingen information om alls.
På måndagen stod det återigen att hemleverans skulle ske med det kvarvarande paketet. Tänkte då att det var tur jag återigen började sent så jag skulle vara hemma. Sitter på balkongen och vid 12:10 ser jag en skåpbil köra in på gården, en hyrd sådan så jag inser inte att det är Postnord förrän han vänt på vändplanen och åker därifrån lika snabbt som han kom in och jag ser den blå tröjan på föraren. Jag hann inte springa ut, han stannade inte ens till. Ser senare i appen samma meddelande, "Porten var låst och mottagaren gick inte att nå" och klockslaget för denna rapport säger 12:10
Inget missat samtal på mobilen, som för övrigt låg på bordet bredvid mig.
Nu när jag tittar i appen ikväll står det enbart "Kunde inte levereras" och ingen som helst information om vad som kommer hända med det. Har både ringt och mailat Postnord för att få veta vad i hela friden som pågår men får inget vettigt svar alls. Nu får vi väl se vad nästa kapitel i följetongen blir, kommer jag över huvud taget få mitt paket?
Och, hur fanken stänger man av denna eländiga "Autosparat" som skymmer texten när jag skriver?
12 juni, 2019 kl. 13:52 #44798postnrod i ett nötskal. finns det ett telefonnr på avin som dom kan ringa. gör det inte det så blir det så här.
bara jaga kundtjänst och se vad dom säger om saken. föraren får inte ens göra som han går utan att varit av bilen för att se ifall du är hemma. bor du i hus eller lägenhet.
lägenhet så har dom en fallenhet att skriva det är låst port och sen skiter dom i det, deras schema är jäkligt pressat och dom har inte tid att stå vid en port tel.
då gör dom hellre så här .Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
12 juni, 2019 kl. 14:38 #44799Jag bor i lägenhet. Han var öht inte ur bilen men de hade ju mitt nummer, hur svårt är det att ringa liksom. Jag skiter fullständigt i hur pressat schema de har, de ska göra sina jobb ändå. Jag kan inte bara köra förbi hållplatser och strunta i släppa av passagerare bara för att jag ligger sent med bussen, jag skulle få sparken direkt om jag gjorde så.
Om de nu inte vill leverera hem till folk, varför erbjuder de ens då den tjänsten?
Uppdatering: Nu står det i appen “Paket på väg” men inget om när, var eller hur. Fortfarande inget svar från kundtjänst.
12 juni, 2019 kl. 21:32 #44800PostMord har inte lyckats att leverera nå’t paket till mig på flera år (o’ då e’ jag ofta hemma). Det som stör mig mer dock, är att det kan ta några da’r innan man får avin, för de skrivs ut centralt i Sundsvall.
Visst e’ de’ bra med monopol!Jag är fullständigt Räserskadad
13 juni, 2019 kl. 02:06 #44801Behövs ingen avi längre tack och lov.
Nu verkar de ha lämnat av andra paketet på utlämningsstället här iaf. Varför de inte skickade båda paket dit på en gång övergår dock mitt förstånd.
Men, jag vill ha det i mina händer innan jag tror på’t.
13 juni, 2019 kl. 07:00 #44802Jag fick uppleva samma… och jag var tydlig med kundtjänst att jag inte accepterade det. Efter en stunds utredning så framkom det att chaffisen inte varit hos mig utan 2,5 km bort. En vecka senare fick jag ett brev med en skriftlig ursäkt och sen dess har inget paket missats!
156 GTA Sportwagon
13 juni, 2019 kl. 17:20 #44803Han var ju här, jag såg honom. Han besvärade sig inte med att ens försöka få tag på mig dock. Antar han måste köra hit för att han GPS-loggas men jag tror inte han ens hade tanken på att leverera till mig, bara bluffa att han var hit.
Fått mitt paket nu iaf efter många om och men. Väntar dock fortfarande på svar från kundtjänst.
18 juni, 2019 kl. 12:23 #44804I mitt fall var det lite tvärtemot… Kunde via appen välja att få varorna levererade hem mellan kl 18 och 21, samt att identifiering genom legitimation av mottagaren ska ske. Då jag normalt inte kommer hem förrän ca kl 18.30, så skyndade jag mig hem denna dag för att vara hemma innan kl 18. När jag kliver in i porten kl 17.55 så står varorna i trapphallen!
Min fru hade varit hemma sedan kl 16, och hon hade hört att det hade bökats ute i trapphallen straxt efter kl 17. Ingen hade dock knackat på vår dörr, och ingen kan ha signerat leveransen.
Vid kontakt med kundtjänst påstår de att varorna levererats kl 18.05 samt att de har en signatur. Jag påpekade att chauffören i så fall måste ha gjort sig skyldig till urkundsförfalskning samt att han har förfalskat uppgiften om leveranstid. Responsen var att jag fick driva detta vidare till högre instans om jag så ville. Det verkade inte finnas någon drivkraft att själva se över verksamheten, och att se till att utföra leveranser enligt det avtal som de själva erbjuder.18 juni, 2019 kl. 13:05 #44805Det är just det jag känner. Har fått svar från kundtjänst nu och det jag får är en rätt vek ursäkt och ett jaså som förklaring. Det känns inte alls som de bryr sig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.