Fönsterhiss 156 -04.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Teknik Fönsterhiss 156 -04.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Börjat få lite problem med förardörrens fönsterhiss.

Den går alltid ner men är väldigt bråkig att få upp igen. Häromdagen efter jag besiktigat bilen satt jag och kämpade i flera minuter innan den till slut åkte upp. Frågan är om det är knappen som är problemet, motorn eller någon styrenhet. Då det till slut gick så känns det som det är dålig kontakt eller signal någonstans. Just nu vågar jag inte öppna den i alla fall.

Tänkte försöka kolla runt på skrotar om det kan finnas en knappenhet, med knappar för alla fyra, så jag kan byta och testa men slänger ut här och frågar om det är någon som råkar sitta på en sådan.

Vet inte om det är samma mellan Fas 1 och Fas 2/3, de ser dock identiska ut.

Knappsatsen är nog det enklaste testet. Kan även vara nåt mekaniskt som går trögt. Krävs nog mera power att få rutan uppåt än neråt.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Thomas Sjölin
      Deltagare

Knappsatsen är nog det enklaste testet. Kan även vara nåt mekaniskt som går trögt. Krävs nog mera power att få rutan uppåt än neråt.

Tycker inte jag hör något klick när jag drar upp knappen som jag gör när jag trycker ner så lutar mer åt knappen. Vet inte om höger/vänster är likadana eller om det skiljer mellan knapparna, annars skulle jag kunna prova bara byta plats med kontakterna.

Men har hittat på en skrot från en fas3 så får köpa den och testa.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.