Jag har en Alfa Romeo 166 V6 3.2 där framdörren har gått i baklås. Min fråga kan relä/säkring till centrallåset vara boven? Jag har tagit bort batteri och även bytt batteri i nyckeln. Fortfarande låst… Jag har dragit och slitit i handtag innanför tillika på utsidan. Resultat dörren låst.
Jag måste få råd i hör jag gör? jag går in via passerar dörren, vilket kan upplevas som pikärt…..
Jag kanske inte är till stor hjälp, men… Jag tvivlar på att det är säkring/reläproblem. Att det sitter separata för varje dörr. Jag har inte läst om detta problem men skulle kunna vara fel på låsmotorn eller kabel i dörröppningen? Är nog svårt att komma åt mekaniken för att öppna upp dörren. Någon här kanske vet mera eller prova googla. Kan kanske ge något.
Googlade snabbt, men hittade inget direkt. Bara ett uppslag. Du har inte provat låsa upp med nyckeln? Fungerar inte det kan det ge ledtråd vart felet sitter och… hör du nåt i dörren när du öppnar/låser? Låset kan ju fungera men nåt stag lossnat eller fel i låskistan?