Fordonsskatt Stelvio
Published by Per Setterberg on
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 23 februari, 2018 kl. 14:49 av Claes Johnsen.
-
FörfattareInlägg
-
20 februari, 2018 kl. 09:39 #22227
Någon som vet vad fordonsskatt för bensinvarianterna av Stelvio ligger på?
/Per
Per S
156 GTA -03, GTV 3,0 -9820 februari, 2018 kl. 09:52 #22228161 gram för bensinarna och 127/124 gram för diesel. Du kan räkna här: https://rakna.net/berakna/fordonsskatt/
GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16
20 februari, 2018 kl. 17:43 #22229vad blir det för nya sådan efter 2018-07-01?
såg en bil med detta utsläppet 167g skulle få 6.939:– , mysigt…
21 februari, 2018 kl. 08:46 #22230Finns en del lagerbilar om man är intresserad, så slipper man den högre skatten. Man kan ju t ex få väldigt lätt begagnade Giulior för runt 270kkr!
21 februari, 2018 kl. 09:01 #22231Min Stelvio First Edition (bensin 280hk) kostar 1460 kr.
21 februari, 2018 kl. 15:47 #22232En Giulia 200HK bensin 138g borde hamna strax under 4.000 kr dom 3 första åren.
Kanske årsmodell 2019 kan bli lite lite mer snålare, får se.
21 februari, 2018 kl. 21:27 #22233Stelivo 2.0 med 280hk årsskatt ligger på 1460kr,vilket är jätte billigt.
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon/Fordonsuppgifter
22 februari, 2018 kl. 08:59 #22234Inlägg av Claes Johnsen på 2018-02-21 15:47
En Giulia 200HK bensin 138g borde hamna strax under 4.000 kr dom 3 första åren.
Kanske årsmodell 2019 kan bli lite lite mer snålare, får se.
Nja, min Giulia 2,0 bensin (2017) ligger på 954 kr/år i skatt. Enkelt att kolla upp via Trafikverkets hemsida om du har ett regnummer. Gå ut på Blocket, kolla en annons som har regnummer, då kan du knappa in det numret så ser du skatten. Varför gissa när man kan vet?
Sen är väl skatten för en nyare bil ett av de mindre problemen i världen. Så länge det inte handlar om flertalet tusenlappar som för gamla dieslar. Värdeminskningen är väl oändligt mycket större sett till kronor och ören.
Giulia 20 Super
22 februari, 2018 kl. 13:01 #22235Claes menar nog skatten på en 200HK om du köper den efter 1 juli i år.
23 februari, 2018 kl. 02:24 #22236Inlägg av Thomas Sjölin på 2018-02-22 13:01
Claes menar nog skatten på en 200HK om du köper den efter 1 juli i år.exakt så menar Claes 😉
en del Alfister har tydligen inte koll på läget…
Jag funderar på en 2019, utan barnsjukdomar… är det möjligt…?
23 februari, 2018 kl. 08:37 #22237Aha, då är jag med.
Anser trots detta att skatten på en ny bil är ett av dina mindre bekymmer. Och barnsjukdomarna är få på Giulia /Stelvio. Min har rullat väldigt bekymmersfritt i snart 3000 mil på knappt ett år. Jag hade inte haft något emot att köpa en lagerbil om den har rätt spec. Svårt att komma billigare undan tror jag.
Det som har åtgärdats på min Giulia är följande: Byte av tanklockslucka, kalibrering av farthållare, mjukvaruuppdatering av motorn, riktining och lackering av baklucka som skavde mot stötfångaren och nu det enda egentliga “felet” är att generatorn laddar, men skickar inte rätt data till bilens dator så den ska bytas. Allt på bilen funkar. Detta på en bil av första årgången av modellen.
Giulia 20 Super
23 februari, 2018 kl. 14:49 #22238Nu är det ju snart Mars 2018 och precis alla Giulia 200HK på blocket är tillverkade 2016, så snart 2 år gamla redan
+ att dom är ju startskottet av modellen. I don’t like. På så sätt ger jag hellre, säg runt 100.000 kr mer o får en specialbeställd (kundorder) modell 2019.
Jag tror det, värker lite på den funderingen…mycket prut ska det bli också om dom vill sälja en ny Alfa i Sverige
var det inte i Norge dom skulle införa väldigt lång garanti-tid?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.