Fordonsurval Transportstyrelsen 147 GTA

Published by Kristoffer Hederstierna on

Forum Allmänt Fordonsurval Transportstyrelsen 147 GTA

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare

Hej GTA-entusiaster,

intresserad av en uppdaterad siffra på antal 147 GTA:er i Sverige. Någon här som har en uppdaterad excelfil över beståndet? Läste i en annons att det fanns ett 40-tal bilar för en cirka 2 år sedan, föutom min silvriga känner ja till en 10-15 bilar till. Om ingen har en hyffsat uppdaterad fil kan ja ju beställa detta från Transportstyrelsen fordonsurval och dela med de som är intresserade. God Jul! /Kristoffer 

Alfistitotte

Kenneth Larsson
    Deltagare

Låter ju jättekul, vore kul att veta 156 GTA med (jag har en sådan).

Sedan om du har möjlighet är det bra att veta hur många som är avställda resp i drift med (iofs svårt med GTA – kanske många som ställs av under vintern?)

Sune Karlsson
      Deltagare

+1 på 156 GTA!

Går det så går det...

Per Wadén
        Deltagare

Detta borde vara i klubbens intresse!

Köp ett totalt register fördelat på varje modell som kan användas av medlemmarna för att söka likasinnade mm.

Per      

PerBerlina

Crister Borg
          Deltagare

Det va ju en riktigt bra ide Per!  Jag tror att det ska finnas 9 st 155 Q4or i Sverige, vore kul att veta var dom finns och vem som äger dom! Jag har en…

elCrillo Kalmar

Per Wadén
            Deltagare

Har själv köpt på mig 3 st Alfettor QO  årsmodell 84 de senaste månaderna. Är nyfiken på hur många som finns kvar!

PerBerlina

Kan vara svårt att få ut rätt uppgifter från transportstyrelsen. Min 156 GTA står det bara Alfa Romeo 156 sw hos dom och min 155 Q4 står det AlfaRomeo 155 bara. Tror inte dom kommer kommer med om man tar ut uppgiter om GTA eller Q4. 

Kristofer  

Robert Hedin
              Deltagare

+1 på 156 GTA (som TS ‘avslöjar’ att det är en GTA fast inte SW)

God Jul på er!

156 GTA Q2

Håkan Andersson
                Deltagare

God Jul på Dej trådkapare! Jag tog ut ett register på 155:or 2012. Då fanns det 18 st 155Q4 varav tre i bruk uch ytterligare 5 som verkade vara avställda för säsongen. Resterande 10 verkar vara i mer eller mindre upplösning. Är Du intresserad så kan Du söka bil för bil på reg.nr. Hör av Dej så får Du listan.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Johan Granath
                  Deltagare

Jag har skickat frågan om hur många 156 GTA det fanns i Sverige i juli 2009 och fick då svaret att det fanns 45st varav 37 sedan. Om dessa uppgifter stämde då kan jag varken bekräfta eller förneka. Men det har nog ändrats sedan dess.

156 GTA Q2 SW -03

Robert Hedin
                    Deltagare

Inlägg av Håkan Andersson på 2014-12-26 15:17

God Jul på Dej trådkapare! Jag tog ut ett register på 155:or 2012. Då fanns det 18 st 155Q4 varav tre i bruk uch ytterligare 5 som verkade vara avställda för säsongen. Resterande 10 verkar vara i mer eller mindre upplösning. Är Du intresserad så kan Du söka bil för bil på reg.nr. Hör av Dej så får Du listan.

Trådkapare är vi allihopa, allihopa….du meeed & jag meeed….

Stackars trådskaparen har inte fått något svar på sin fråga.

156 GTA Q2

Ingen fara, precis som hag trodde har det gjorts förfrågningar på utdrag från Transportstyrelsens register för GTA:er i Sverige. Inte så konstigt det gjorts för 156:an då den e lite vanligare än 147:an. Ciao /Kristoffer 

Alfistitotte

God fortsättning också förresten! /Kristoffer 

Alfistitotte

Jocke Bolling
                      Deltagare

Ovanligt med 156 Gta i Sw-version alltså. Skulle vara intressant att veta antal exemplar i dagsläge. Har själv en 156 Gta Sw med speciallack Rosso Mirro. Tror det kostade 25-35 tusen extra att få med den färgen från fabrik. Finns bara 3 i Sverige, undrar hur många kvar/lackade i den färgen totalt? Känns som just Sw finns i minst tillverkade av Gta versioner. Man kanske har en blivande klassiker i garaget 🙂

Anders Uggelberg
                        Deltagare

Det har tillverkats 4,651 156GTA varav 1678 SW, varav 504 Selespeed. 

En av de bästa motorerna i en av de snyggaste bilarna som gjorts, kan väl inte bli annat än en klassiker.  Speciellt eftertraktad kommer Miroröd med selespeed låda att bli. Just en sån har ju jag  (Tillverkad så sent som i Oktober 2005, så den blir en klassiker lite senare än alla andra…)

En inte helt aktuell uppgift, är att det finns ungefär 25st 156GTA SW i Sverige. Jag tror kanske att fler än 3 är Miroröda men det är ju lite svårt att få bekräftat eftersom det kan stå lite hursomhelst i bilregistret.

AndersU

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.