Förlåt mig! har syndat!

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Förlåt mig! har syndat!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Jag har syndat! Jag har lämnat Alfa Romeo bakom mig för stunden då jag ej har lust att laga min bil (sidotrösklarna) så nu står bilen bara och ser fin ut! istället har jag köpt mig en Volvo s80 t6 för en bra peng, nu funderar jag ifall jag ska sälja alfan eller låta den stå? i alla fall så har jag syndat å kör Volvo nu…

Robert Hultman
    Deltagare

Ja du är inte ensam. Det är många alfisti som kör V***o till vardags. 

Men jag drar mig till minnes det gamla talesättet “Synden straffar sig själv”. Du kommer att ha många oinsprirerande mil framför dig bakom ratten på din nya bil 

Så du ska så klart behålla Alfan. Det dröjer inte länge förrän det blir angeläget att laga den.  Du kommer att vilja uppleva lite körglädje emellanåt igen. 

Stockholm

Jag erkänner också…

För rätt många år sedan efter att ha kört alfa i 15år tänkte jag att nu ska jag testa att ha en billig bil som aldrig går sönder, köpte vlovo.
      Försäkringen blev nästan lika dyr, samt att det är nog den bil som jag lagt ur mest på att reparera. Tråkig att köra även om den var en lite mera motoriserad variant. Den såldes efter ca 1 år och då blev det “italienskt” igen. Har nu kört alfa i ytterligare 20 år, året om å jag ångrar inte bilvalet. 😉

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Björn Ek
      Deltagare

Pappa har en v***o som vinterbil, en S90 tror jag de hette, han hatar den med en nära nog skrämmande intensitet. Jävlar vilken bil att gå sönder på alla sätt man över huvud taget kan tänka sig! Jag tror att han egentligen bara har den för att det gör honom så lycklig varje vår när han får ta fram sin rostfria  Mercedes e 280 (Jo ni hörde rätt, den är bara sommarkörd).

Man skulle kunna köpa en S80 med V8 för att pilla ur den där lilla Yamaha-motorn och sätta i en Alfa, det kunde nog bli rätt fränt.

Med önskningar om ett snart tillfrisknande!

/BB

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Håkan Andersson
        Deltagare

Jag förstår inte riktigt trådskaparens val. Att en rostig Alfa kan vara värd en resa till himlen och bli donator till friskare är väl inget problem. Problemet är väl att inte köpa en “ny” Alfa när så otroligt många har blivit prisvärda. Vilket prisintervall mellan 10 och 100 000:- man än väljer så finns det ett prisvärt Alfa-alternativ. Det som fattas är möjligen SUV och MPV men sådana bilar är väl under vår värdighet i vilket fall…

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

köp loss den av mig då, allt är fixat på den förutom trösklarna,

Vad är det för modell? Om den inte börjar på en etta är jag intresserad..

en 156;a

Besar Jashanica
          Deltagare

Har kört en T6’a ganska mycket, mycket på tyska motorvägar. Riktigt bra som långfärdsbil, sköna bekväma stolar. Men svajig, mjuk och väldigt “amerikansk” i väghållning. Växellådan är en stor “flaskhals”, byt olja. (Detta var en -99, kanske har ändrats på senare)

Går inte att jämföra med 156an, här smile’ar jag varje gång en sväng kommer.
            Men skulle nog inte köra den längre sträckor, inte bekväm på något set.

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Inlägg av Besar Jashanica på 2015-06-21 17:51

Har kört en T6’a ganska mycket, mycket på tyska motorvägar. Riktigt bra som långfärdsbil, sköna bekväma stolar. Men svajig, mjuk och väldigt “amerikansk” i väghållning. Växellådan är en stor “flaskhals”, byt olja. (Detta var en -99, kanske har ändrats på senare)

Går inte att jämföra med 156an, här smile’ar jag varje gång en sväng kommer.

Men skulle nog inte köra den längre sträckor, inte bekväm på något set.

just den jag har nu är en 99 t6,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.