Försäkra importbil

Published by Henrik Lindgren on

Forum Allmänt Försäkra importbil

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Hej Ni som vet allt på det här forumet.

Sambon sålde sin 159a i måndags, vilket gick väldigt fort och smidigt.

Nu letar vi efter en nyare och har tittat på en och provkört, MEN så dök tanken på att importera en själv.

Så frågan till er som har kunskap , blir det mycket dyrare att försäkra en importerad bil. Hittat en fin vit 159 2.4 i Tyskland. Inte 4-krafsare men det är inte nödvändigt heller.

Mvh

Henrik  & Heli

Så lite reklam, ska sälja vår 145 QV med 😉

Lars Söderman
      Deltagare

Har ägt fyra privatimporterade motorcyklar och en dito bil. Har aldrig kostat mer att försäkra än svensksålda.

Håkan Petersson
        Deltagare

Man måste bara kolla så man får rätt bolag, Vissa tar inte maskinskada på importerade, vissa har dubbel självrisk. Priset är dock detsamma som för Svensksålda. Har en 2.4, för stark, sliter upp däcken på nolltid. Jag hade valt en 2.0 ev. med automat.

Henrik Lindgren
          Deltagare

Visste väl att kunskapen fanns här. Hittat en fin 1750 med, men sambon gillade hellre den porr röda skinnet i 2.4an 

Hej

Angående det med Bilförsäkring så är det bättre att du ringer och frågar så man får exakta siffror samt eventuellt någon rabatt osv

( rabatten kan bero på många saker som tex om man med en fackförbund eller om man har andra försäkringar på samma bolag osv osv) 

på bilen man intresserade av. Vissa tar ca 20 % mer extra bara för det import osv. Sen kan tex maskin delen som någon skrev innan vara sämre villkor eller högre självrisk osv. Så det alltid bästa att ringa in kolla för helt säker så ni vet vad ni får ifall den den tråkiga dagen kommer och behöver använda sin försäkring.

Lycka till

Henrik Lindgren
            Deltagare

Wahid: Absolut, men jag vill ha en fingervisning först om det ens är lönt att tänka på. Och det får jag här, här finns alltid massor av kunskap och hjälpsamma medlemmar.

Hej

Hehe: Jepp det finns alltid någon Alfist som vill hjälpa till här på något sätt verkar det som.

Ja om det lönt det hmm det beror på dig själv. Jag hade defentivt gjort det om det va någon speciellt bil man hittat med någon speciellt utrusning.Men håll bara koll på dom special villkoren som gäller på Importbilar på vissa bolag.Sen har man några andra försäkringar eller någon annan fördel så kan man dra ner priset på sin premie så blir det inte så många hundra lappar här och där i i slutändan.

Lycka till:

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.