Försäkringspremier för Alfa Romeo

Published by Roland Sjölander on

Forum Allmänt Försäkringspremier för Alfa Romeo

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Fredrik Widahl
    Deltagare

Hej,

Kapar tråden lite. Någon som har ett bra bolag för att helfförsäkra en Alfa Giulietta JDTM 2.o -12 1500 mil, villa? Jag har Alfa försäkring genom TH idag och tycker att det är dyrt (9 468 kr) helår. Någon som har några tips?

MVH Fredrik

Widahl, Spider - 92, CAR #5109

Henrik Lindgren
      Deltagare

Kolla LF. Har alltid varit billigast för oss. Men sen är vi ju helkunder så får ju extra 20% rabatt där.

Håkan Andersson
        Deltagare

Vi har billigare genom Folksams OK-försäkring. Tre bilar + hus och hem ger bra rabatt ! Största skillnaden är dock GTA:n som i mitt tycke är extremt billig hos Folksam. Dessutom importbil så även låg skatt….

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Gert Bergh
          Deltagare

Ja och när TH ringde mig för ett tag sedan och påstod att dom hade sett över sina premier för alfaförsäkringen så dom ville berätta hur förmånligt det var att gå över till dem.

HE HE dom var 3500 dyrare på 166an och 1400 på 164an  så den diskutionen var snabbt avklarad som vanligt.

Som jag nämnt tidigare så kan inget bolag slå dom premierna som jag har hos IF som helkund + extra bonus genom BMW Mc märkesförsäkringen.

Skillnaden ligger ganska konstant på ca 5000 om året sammanlagt på mina försäkringar och dom kan jag ha roligare för.

// Gert

Hej igen!

Detta ser ut att vara ett ämne med många synpunkter.

Om det är som många av er skriver, varför inte låta någon från klubben bli utsedd att föra en diskussion med vårt nuvarande försäkringsbolag TH. Då får vi en samlad information. 

Min fråga blir annars, varför skall vi ha en försäkring som kallas Alfa Romeo försäkring om den inte är konurrenskraftig i pris för oss CAR medlemmar?

Detta blir lite av missvisande marknadsföring.

Med vänliga hälsningar

Roland Sjölander

164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969

Hej igen!

Detta ser ut att vara ett ämne med många synpunkter.

Om det är som många av er skriver, varför inte låta någon från klubben bli utsedd att föra en diskussion med vårt nuvarande försäkringsbolag TH. Då får vi en samlad information. 

Min fråga blir annars, varför skall vi ha en försäkring som kallas Alfa Romeo försäkring om den inte är konurrenskraftig i pris för oss CAR medlemmar?

Detta blir lite av missvisande marknadsföring.

Med vänliga hälsningar

Roland Sjölander

164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.