Försommarens Roxentur 2018 (Östergötland)

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar Försommarens Roxentur 2018 (Östergötland)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Dags för den traditionella Roxenturen nu när sommaren kommit tidigt. Vi pratade om den vid vinterns sista pizzaträff på Mozzarella och kom överens om att 13:e juni vore ett bra datum. Det är andra onsdagen i månaden precis som våra pizzakvällar har varit under vintern. Nu hoppas vi att juni fortsätter att bjuda på försommarsol och värme. Å andra sidan blev det ju en lyckad tur förra året trots att vädret till att börja med inte var så lovande.

Precis som förra året samlas vi vid vandrarhemmet/äventyrsgolfen vid Bergs Slussar och kan äta en glass eller ta en kaffe. Därefter styr vi kosan mot Norsholm på vägarna norr om Roxen och avslutar sedan med att äta något tillsammans i på Kapten Billes i Norsholm innan vi skiljs.
    Samling vid Götas Café (i anslutning till vandrarhemmet och äventyrsgolfen) från 18:00. Vid 18:45 rullar vi iväg och beräknar vara i Norsholm vid 19:45. Givetvis kan du ansluta där för en trevlig kväll!

Eftersom evenemangsfunktionen för närvarande inte fungerar vore jag tacksam för anmälan i tråden. Bord behöver reserveras så det finns plats för alla vänner.

Vi ses,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Jamen, det låter ju trevligt
    Planerar att komma, bokar för två pers.

H-P Magnusson
    Deltagare

Vilken vecka, Kuddbyträff och Roxentur. Räkna med mig!

Jag har plats för passagerare i min Giulia Super ifall inte alla har egen bil.

/H-P

H-P

H-P Magnusson
    Deltagare

Vilken vecka, Kuddbyträff och Roxentur. Räkna med mig!

Jag har plats för passagerare i min Giulia Super ifall inte alla har egen bil.

/H-P

H-P

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Kul — då slipper jag bli ensam att köra från Berg till Norsholm och äta på egen hand. Ser dessutom väldigt mycket fram emot att se din bil, Björn. Har följt arbetet du oförtrutet lagt ned och det måste kännas fint att nu vara i mål och kunna göra lite längre utflykter.
    Inte för att förringa den bil du visar på bild och jag därför antar att du kommer att dyka upp i. Men den är ju lite mer lokal så att säga.
    Med dessa två pärlor är jag säker på att fler kommer att ansluta bara för att kolla in dem.

/Bo

Bo M. Hasselblad

Per Strömfors
    Deltagare

Hej
    P.g.a Alfabrist och logistiken till Berg så ansluter jag till kapten Billies för middag, däcksspark och samkväm.

Hälsn. Per Strömfors

Anders Hellberg
    Deltagare

Jag är med!

Anders Holmberg
    Deltagare

Låter ju otroligt trevligt, ska ta upp det ikväll på Röda Cafét här i Stockholm för att se om jag kan få med mig någon…
    Återkommer å det snaraste med besked.

Med vänlig hälsning,
    Anders

Anders

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Vore kul med gäster från Stockholmsområdet. Förra året hade vi besökare från södra Småland. Det är ett arrangemang som genomförts i många år antingen på senvåren eller sensommaren — och ibland båda tillfällena. Jag blev involverad första gången antingen 2004 eller 2005 då Fredrik Malmberg brukade ta initiativet. Det är ju ett enkelt och avskalat arrangemang med samling, ibland med en glass eller kaffe, och en körtur på 45 minuter eller så. Avslutas sedan med middag och snack om Alfa men också allt möjligt annat. Är vädret fint sitter vi troligen ute på altanen vid Göta Kanals kant annars finns gott om sittplatser inomhus.
    Just nu ser prognosen lovande ut så vi ser fram emot en kul, avkopplande och trevlig kväll!

Bo M. Hasselblad

Patrik Karlsson
    Deltagare

Jag anmäler mig härmed. Ses på onsdag!

//Patrik

Alfa Romeo GTV6 -86 166 3.0 -99

Torbjörn Egil
    Deltagare

Det ser ut som att jag kan komma, men då jag kör fulbil så ansluter jag i Norsholm

CARS medl.No 740 men jag har aldrig ägt en Volvo

Johan Törnqvist
    Deltagare

Följer med.

Johan Törnqvist
    Deltagare

Följer med

Daniel Felton
    Deltagare

Jag och min sambo ska försöka dyka upp.

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Per Hellman
    Deltagare

Hej. Jag kommer låter kul.
    Vi ses på onsdag.

Pelle H

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.