Förstora centrumhålen på SAAB-fälgar

Published by Robert Hultman on

Forum Teknik Förstora centrumhålen på SAAB-fälgar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Förra sommaren köpte jag en uppsättning begagnade SAAB-fälgar som förre ägaren hade haft på sin Giulia.  Vad jag inte visst men lärde mig på något som påminner om “den hårda vägen” är att 105-seriealforna har större nav på bakaxeln än på framaxeln. Fälgarnas förra ägare hade därför låtit förstora navhålen på två av fälgarna.  Originalhålen har en diameter på c:a 65 mm och de förstorade c:a 70 mm.

Jag skulle vilja förstora navhålen på de återstående två. Då kan jag byta hjulen som jag vill på bilen och förlänga livslängden på en uppsättning däck.

Vem gör sånt? (i Stockholm helst)

Stockholm

Benny Steen
    Deltagare

skumt, mina var helt oförändrade med men passade  ändå på 1600 gtj.  skall jag plocka med dom till kullen föresten ?  du får dom gärna. 

Robert Hultman
    Deltagare

Inlägg av Benny Steen på 2016-07-02 17:40

skumt, mina var helt oförändrade med men passade  ändå på 1600 gtj.  skall jag plocka med dom till kullen föresten ?  du får dom gärna. 

Tack gärna.

Stockholm

Karl Sandler
    Deltagare

Intera i Hägersten fixar biffen. De har hjälpt mig flera gånger med att förstora navcentrum.

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Inlägg av Karl Sandler på 2016-07-03 09:26

Intera i Hägersten fixar biffen. De har hjälpt mig flera gånger med att förstora navcentrum.

De ligger väl i Haninge, eller har de flera anläggningar?

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Karl Sandler
    Deltagare

Jag ser att de ligger i Skogås. Hade för mig att de låg vid Hägerstensvägen tidigare.. jaja. fixa och dona med fälgar kan dom iaf

Kenneth Larsson
    Deltagare

Du kan ju köpa en roterande fil på järnaffären och fixa det själv.

På Bertonen så är styrningen på hjulbultarna och inte på navcentrum. Så det viktiga är att det är lagom mycket för stort centrumhål.

Benny Steen
    Deltagare

Saab 6×15″ 4×108 ET 33. Jag tror inte dessa suttit på bertonen tidigare. så centurmhålet kan ev. behöver förstoras. 2st har däck kvar, jag kanske hinner demontera för förenkla transportern. Om Robert ändrar sig så får gärna någon annan ta dom. levereras på Kinnerkulle på fredag. eller falkängen på torsdag.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.