Fråga ang mattsats till Bertone

Published by Stefan Aitman on

Forum Allmänt Fråga ang mattsats till Bertone

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Stefan Aitman
    Deltagare

Hej!

Har en Giulia Sprint GT Veloce -67 som idag har någon form av hårig “heltäckningsmatta” som jag vill byta ut mot rätt mattsats som kommer beställas via t.ex Alfaholics, Classic Alfa el liknande. Fråga: Ska/bör man ha något mellan plåtgolvet och den nya mattsatsen, eller ska jag bara ta bort den befintliga mattan och sedan sätta dit den nya mattsatsen?

Stort tack på förhand för svar!

Mvh

Stefan

Jag skulle välja att ha nåt som är lätt att ta ur eftersom 105 coupen sällan är tät och det kan blir blött på golvet. Det kan även bli väldigt varmt på golvet fram på förarsidan. Bra att veta när man väljer material. Kan du inte använda nuvarande matta som bullerisolering o bara lägga den nya ovanpå. Borde funka om man skär till den lite.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Stefan Aitman
      Deltagare

Hej Claes-Peter,

Tack för ditt svar! Låter som en vettig lösning, men blir det inte svårt då att få in den nya mattsatsen under trösklar etc där den gamla mattan redan sitter?

Btw, sorry för att jag aldrig hörde av mig förra året för en sväng förbi dig på Ekerö med Alfan . Hoppas vi kan ta det i år istället?

Mvh

Stefan

Hej,

det jag tänkte var att du gör originalmattan lite mindre så slipper du försöka peta in den under lister etc.

Hör av dig när du är på väg ut mot ön! Finns dessutom lite fina lagom svängiga småvägar härute.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Gabriel Eriksson
        Deltagare

Jag skulle absolut lägga nåt mellan plåten och golvmattan. Ligger det ingen isolering där nu då? Det finns väldigt bra ljud/värmeisolering som heter Dynamat och minns jag inte fel så är det vad Alfaholics använder i sina bilar och jag tror även dom säljer kitt till 105-bilarna.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Stefan Aitman
          Deltagare

Tack för tipset Gabriel!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.