Framvagns”gnek”, fortfarande

Published by Thomas Sjölin on

Forum Teknik Framvagns”gnek”, fortfarande

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Har nu bytt stötdämpare, fjädrar, övre och nedre bärarmar samt krängningshämmarstag på min 156. Ändå gnekar det lite fortfarande, dock försvinnande lite i jämförelse, men begriper inte vad det är som låter. Idéer?

När jag körde 156a så hade jag gnek från gummit runt styrleden. tog isär och svarvade en plastbricka som jag lade mellan spindeln och gummit. då försvann det gneket.

//Spirran

L-G Westling
    Deltagare

Lite bra siliconspray där det rör på sig, brukar göra susen ett tag.
    156:ans framvagn upplevdes väl kanske inte helt ”klimat anpassad” för våra saltslasksvägar

lgw

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vet inte om sänkningen på 30mm kan påverka lite, tycker inte det borde göra det.

Johan Persson
    Deltagare

Hej,
    Har du kollat gummibussningarna som håller krängningshämmaren i subframen? De kan ge ljud från sig när de är slitna.
    Har läst att man tar loss krängningshämmarstagen och fäster upp ändarna på krängningshämmaren med buntband på lämpligt ställe. Sedan åker man en runda och ser om ljudet försvinner. Är ljudet borta vet man att det är krängaren som är orsaken.

Hoppas för din skull att detta inte är felet då det är massor med jobb att byta då man måste sänka subframen för att få ut krängaren och sedan är halvorna till själva fästet mellan gummit och subframen nitat ihop.
    Men inget är omöjligt.
    //Johan

Giulietta 1.4 TB och 155 2.0 TS 16V (banracern)

Johan Persson
    Deltagare

Dubbelpost.
    Får felmeddelande från hemsidan om “allvarligt fel” varje gång jag skriver ett inlägg. Har provet två olika webbläsare nu, båda ger samma fel.
    Sorry!

Johan Persson
    Deltagare

Trippelpost!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.