Från familjebil till racer.
Published by Henrik Ahnfeldt on
- Detta ämne har 122 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast 15 juni, 2015 kl. 20:20 av
Mats Forssén.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2014 kl. 00:55 #46972
En alfa 155 som jag köpte av en kompis som bruksis. Den har ju potential men noll rostskydd så efter en vinter som bruksbil och två säsonger på banmöten samt ett haveri på Knutan så var beslutet fattat. Bilen skall åka släp ToR banan. Jag har total brist på tid men den här veckan fick jag tid att rensa inredning, beställa bur, lexan och glasfiberhuv. 132kg hittils.
(och lägga in bilder gick ju bra…NOT)
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
21 februari, 2014 kl. 23:49 #46973Äntligen en projekttråd!
Vad är det som bråkar med bilderna?
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
4 mars, 2014 kl. 18:36 #46974Vet inte. Går helt enkelt inte lägga upp från mobilen. Just nu jobbar jag mig fram till torpedväggen för att rensa isolering och knyckla in buren. Det blir en fullbur ända in till tornen. Börjar känna en lätt panik för att hinna med. Finns det någon elkunning som har lust att hjälpa till med alla miljoner meter kabel som blottat sig så tar jag gärna emot lite hjälp. Vågar inte röra en kabel.
[Mod 2014-03-05: Tog fram bilden. /Anders Bergkvist]
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
4 mars, 2014 kl. 18:45 #46975Vet inte vad jag gjorde men en bild kom med som en länk iaf.
Lexanrutor beställt. Overall hjälm och HANS beställt. Stol och bälte hämtas på torsdag. Glasfiberhuven inpassad. Buren ligger på garagegolvet och själv har jag ont i kroppen.(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
4 mars, 2014 kl. 18:46 #46976Ursäkta trådkapningen men har du ac i din bil!? Jag försöker lura ut hur värmekranen ska se ut till min bil med ac, Förförra ägaren har av nån anledning skruvat ur värmepaketet och eftersom jag har ac så ska kranen styras med el, men jag hittar ingen elmotor… Där sitter en “manuell” kran men ingen styrning.
elCrillo Kalmar
4 mars, 2014 kl. 18:59 #46977Jag försöker skicka ka en bild när jag närmar mig aortan
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
4 mars, 2014 kl. 19:06 #46978Tack så länge, skruva på nu!
Bara för att retas så lägger jag upp en bild…
elCrillo Kalmar
5 mars, 2014 kl. 13:53 #46979Blir bara inspirerad
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
5 mars, 2014 kl. 19:46 #46980Känns lite mer…städat.
[Mod 2014-03-05: Tog fram bilden. /Anders Bergkvist](((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
5 mars, 2014 kl. 21:37 #46981Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2014-03-04 18:36
Börjar känna en lätt panik för att hinna med. Finns det någon elkunning som har lust att hjälpa till med alla miljoner meter kabel som blottat sig så tar jag gärna emot lite hjälp. Vågar inte röra en kabel.Den där gula immobilizerboxen som vi kopplade bort kan du ju plocka ur utan risk iallafall.
Och vill du gå ett steg till kan du ju plocka bort rattlåset och ersätta tändningslåset med en av/på-knapp.5 mars, 2014 kl. 21:48 #46982<p>Den där gula immobilizerboxen som vi kopplade bort kan du ju plocka ur utan risk Och vill du gå ett steg till kan du ju plocka bort rattlåset och ersätta tändningslåset med en av/på-knapp.
Ja den är redan borta.
Tror inte jag stoppar tillbaka fläktpaketet heller. Vilket monster. Det måste gå att hitta en fläkt med lite elvärme vid regnkörning.(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
5 mars, 2014 kl. 21:58 #46983om det orginal immobiliser så är den förmodligen parad med motorns styrbox och tändningsnyckeln. du kommer inte kunna starta motorn utan alla 3.
5 mars, 2014 kl. 22:15 #46984Inlägg av <a href=’http://www.alfaromeo.org/Senaste/tabid/61/userid/13/Default.aspx’ class=’af-profile-link’>Benny Steen</a> på 2014-03-05 21:58
om det orginal immobiliser så är den förmodligen parad med motorns styrbox och tändningsnyckeln. du kommer inte kunna starta motorn utan alla 3.Jodå. Den kopplade herr Söderman bort för länge sedan.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
5 mars, 2014 kl. 22:34 #46985Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2014-03-05 22:15
Inlägg av Benny Steen på 2014-03-05 21:58
om det orginal immobiliser så är den förmodligen parad med motorns styrbox och tändningsnyckeln. du kommer inte kunna starta motorn utan alla 3.Jodå. Den kopplade herr Söderman bort för länge sedan.
menar du att den är icke orginal eller att den ändå gick att koppla bort ?
Vad är det för årsmodell på bilen ?
Det är inte så att den gula boxen var ett larm istället för startspärr ?
Om den gick att demontera så är det ju inte mycket till startspärr 🙂5 mars, 2014 kl. 22:39 #46986Inlägg av Benny Steen på 2014-03-05 22:34
Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2014-03-05 22:15
Inlägg av Benny Steen på 2014-03-05 21:58
om det orginal immobiliser så är den förmodligen parad med motorns styrbox och tändningsnyckeln. du kommer inte kunna starta motorn utan alla 3.Jodå. Den kopplade herr Söderman bort för länge sedan.
menar du att den är icke orginal eller att den ändå gick att koppla bort ?
Vad är det för årsmodell på bilen ?
Det är inte så att den gula boxen var ett larm istället för startspärr ?
Om den gick att demontera så är det ju inte mycket till startspärr 🙂Nej det är orignal startspärren som är urkopplad. Det går att göra om man programmerar om motorstyrenheten (ECUn) lite grann. Henrik hade problem med krånglande startspärr på sin banbil och då löste vi det genom att göra den modifieringen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.